Hitta diskussioner med liknande innehåll

Varning för Alamo LAX!

#1 2010-09-30, 12:06
kvarnby
Måste varna för att hyra bil av Alamo LAX!

Vi bokade och betalade en Ford Escape eller liknande genom Easycar.com.
Allt skulle ingå utom bensin. Kollade noga att denna bil skulle vara lagom stor och dessutom ganska bränslesnål.

När vi efter nästan ett dygns resande kom fram till Alamo vid midnatt säjer killen där att med vår bokning så får vi en bil med 1,4 till 2,0 L motor.
Han säjer att i det varma klimatet kommer vi inte kunna köra med den så vi bör uppgradera till en större bil.
Kvittar hur vi resonerar så ger han sig inte, utan han ger oss att välja mellan en mycket sämre bil än vi betalt för som inte går att använda eller att uppgradera till en bil som som är mycket större än vi egentligen behöver.
Detta skulle kosta oss ca. 5000:- mer för våra tre veckor inkl, uppgraderingsavgift, någon annan avgift, skatter och högre bränsleförbrukning.

När vi fick bilen frågade jag om det inte fanns någon gardin så man kan dölja bagaget, killen såg bara trött ut och sa att "nej det är därför rutorna är tonade". PUCKO!

Kollade när vi kom till motellet på Fords hemsida att jag mindes rätt angående bilen och mycket riktigt säljs Escapen endast med minst 2,5L motor eller hybrid.

Mejlade både Easycar och Alamo.
Fick standardsvar från Easycar att speciell färg eller modell inte garanteras! Mejlade dem igen och påpekade att det var en helt annan biltyp som dessutom var oanvändbar vi skulle få. De svarade då att vi skulle skicka in kontraktet när vi kom hem så skulle de undersöka med Alamo. Var altså envis och nöj dig inte med första svaret vid problem!

Alamo svarade också att man inte garanterar modell mm. utan bara samma bilklass (de fattade tydligen inte heller att det är skillnad på en bil med 1,4 och en med 2,5 L motor) men också att vi kunde kontakta närmsta uthyrningsställe för att se om bilen vi ville ha fanns.

Dagen efter åkte vi innom Alamo i San Diego. Killen där såg chockad ut när jag berättade vad de sagt i LA och det tog totalt 10 minuter att få exakt den bimodell vi bokat och betalt för. Escapen var mycket smidigare än den Explorer vi fått och den fungerade helt problemfritt överallt, den drog 0,8l milen under våra 470 mil och hade t.o.m. både gardin över bagageutrymmet och tonade rutor :-)

Att de försöker sälja på en försäkringar, övertala en att uppgradera, försöka sälja uppgradering för att de egentligen inte har den bil man bokat är man van vid och det är egentligen nästan kriminellt redan det men detta är inget annat än rent bedrägeri.

"edit" Detta är tydligen inte en engångsföreteelse, hittade när vi kommit hem en annan resenär på reseguiden.se som råkat ut för exakt samma sak. De har absolut inga skrupler för att lura av oss våra pengar!
#2 2010-09-30, 12:15
Holmertz
Fy fan vilken idiot! Sånt där blir man sur på, när ett enskilt pucko kan förstöra en semester.
#3 2010-09-30, 13:36
rob1234
Pappa var har och halsade pa i somras och rakade ut for samma sak pa Philadelphias flygplats, han hyrde via Holidayautos pa Alamo (tror jag).
De ville ha en hiskelig massa for uppgraderingen, sa han kollade vad uppgraderingen skulle kostat om han bokat den hemma och fick det priset istallet. Sparade ett par tusen pa 3 veckor.
#4 2010-10-01, 13:54
Benkebunke
Även Dollar på Lax är riktiga skojare.
När vi hyrde där förra året påstod dom att vi behövde två extra försäkringar för att få
ett fullgott skydd, fast vi hade fått garantier från e-bilhyra att det inte behövdes.
När sedan bilen gick sönder i Las Vegas fick vi en mindre bil (efter att ha väntat i två timmar).
Ja, jag vet att jag skulle ha opponerat mig mera, men jänkarna struntar fullständigt i vad man tycker
så till slut tog vi det som det var. Uppriktigt ett skitland när det gäller service.
#5 2010-10-01, 17:41
Mula
Troligen hade han inte någon bil inne i den klass ni hade bokat. Därför hade ni ändå fått den större bilen utan kostnad, även om ni hade nekat uppgradering. Dock vill de ju hellre sälja på er en uppgradering (killen hade säkert provision också så det var därför han var så "pushig".
Tyvärr är det ofta så det går till i USA på mindre nogräknade ställen. Jag har personligen hyrt av AVIS på LAX några gånger och aldrig haft de problem ni beskriver. Dock brukar de alltid försöka sälja på en en uppgradering, men ett bestämt "nej" brukar iallafall respekteras.
Jag tycker absolut ni ska skriva ett brev till Alamo's customer service och hoppas på att de har nåt slags kundvård.
#6 2010-10-01, 22:55
D3an
Hyrde på FOX-LAX en gång och blev påpackad en extremt dyr försäkring, var dock ett tag sen nu, stannar man länge kan de vara värt att köpa bil...

har själv en bil ståendes i Inglewood, mindre än 5min från LAX
#7 2010-10-05, 12:23
Ursprungligen postat av Mula
Troligen hade han inte någon bil inne i den klass ni hade bokat. Därför hade ni ändå fått den större bilen utan kostnad, även om ni hade nekat uppgradering. Dock vill de ju hellre sälja på er en uppgradering (killen hade säkert provision också så det var därför han var så "pushig".
Tyvärr är det ofta så det går till i USA på mindre nogräknade ställen. Jag har personligen hyrt av AVIS på LAX några gånger och aldrig haft de problem ni beskriver. Dock brukar de alltid försöka sälja på en en uppgradering, men ett bestämt "nej" brukar iallafall respekteras.
Jag tycker absolut ni ska skriva ett brev till Alamo's customer service och hoppas på att de har nåt slags kundvård.


Var med om exakt detta i somras. Vi hade hyrt en mediumsize SUV och uthyraren ville verkligen kränga på oss en större bil samt extra tramsförsäkringar och hävdade att vi aldrig skulle få plats med bagaget i den bilen vi hyrt (vilket naturligtvis var bullshit). Vi stod på oss och sa att vi ville ha bilen vi hyrt. Till slut visar det sig att bilen vi hyrt inte finns inne och vi får fetingSUV-en utan extra kostnad.