Hitta diskussioner med liknande innehåll

Gick ut efter 5 min, fick inte pengarna tillbaka

#1 2015-11-18, 00:45
Aritzo
Hej,

Jag och min flickvän hade en speciell dag och vi tänkte vi skulle åka bort lite från stan och tog ett hotell som är ganska klassisk Grand Saltsjö baden grandsaltsjobaden.se
Jag var riktigt dum som inte kollade upp lite extra på recensioner, det såg bra ut på deras sida. Jag brukar alltid kolla noga men vet inte varför jag var så säker den här gången.

Hela börja med:
Att jag ringde och typ bokade in, jag fick ha mailkonversation med recensionen för att slutföra bokningen. Säg att bokningbekräftelsen kom 21:00 och dagen efter skulle vi till hotellet. Vi kommer dit och möter på en trevlig dam, vi går upp till rummet och garvar är det första vi gör. Det var så kallad superior rum men såg riktigt fjuttigt ut. Löv på golvet, färgen från väggen hade försvunnit, det luktade avlopp det var lite ostädat och inte fräscht allt. Jag och min flickvän brukar besöka hotell i Stockholm. Från att vara vana med Clarion, Nobis och annat 4-5 stjärnigt till det här. Vi kände att det här går bara inte. Vi går ner och klagar, trevliga damen förstår oss att vi vill åka därifrån. Hon tittar med en som är högre än henne. En arrogant kärring vid 30-35 års åldern som säger vad är problemet med väldigt ful sätt då jag var artig och snäll i min ton. Hon dumförklarar när jag säger orsaken och säger vi kommer ta betalt men ni får checka ut. Sen ber hon oss titta på nytt rum. Jag och trevliga damen går o tittar och jag ser direkt det är dammigt i de nya rummet som ska va gratis uppgradering. Men hon trevliga damen förstod mig direkt och vi gick ner igen, då sa hon snabbt till trevliga damen och säg nej sedan försvann hon för att sköta "ett möte".

Så jag står där och väntar tills hon kommer tillbaka men hon gör inte det så vi åker vidare och bokar på mycket fräschare hotell osv. Trevliga damen sa hade jag fått bestämma så hade jag gett er pengar tillbaka på engång. Ni va i rummet 5 minuter och jag förstår er. Men jag fick mailadress till VDn och att jag kan ringa hon som är ansvarig för all klagomål osv.

Jag ringde "chefen" först innan jag mailar VDn. Jag berätta att hon hade brist på servicebemötande och agerade på väldig oprofessionell sätt och hela köret. Då sa hon att vi borde ha gett dom en chans när de gav oss nytt rum, då berätta jag att det gick inte att va i det nya rummet också. Då ville hon att vi skulle vänta utanför tills de gör en ordentligt städning i rummet så vi kan gå in.
Vi fick avsmak från hela stället för det luktade, hela hotellet luktade illa. Nu säger hon att vi skulle vänta tills de har städat rummet, vår dag blev nästan i stort sätt förstörd.
Hon skulle diskutera med VDn och återkomma.
Nu ska jag skriva mail till Vdn och berätta allt och att jag vill ha tillbaka mina pengar.


Vad är de för knappar man ska trycka på och vad ska man skriva egentligen för att VDn ska va på min sida? Notera VDn är 2-3 månader gammal bara, de ska renovera hela hotellet typ och m.m
#2 2015-11-18, 01:03
Sursexa
Skaplig raketkarriär när man är VD vid 2-3 månaders ålder! Skriv som det är bara. Hon kommer förhoppningsvis vara serviceinriktad eftersom hon är VD för ett hotell.
#3 2015-11-18, 01:10
Aritzo
Ursprungligen postat av Sursexa
Skaplig raketkarriär när man är VD vid 2-3 månaders ålder! Skriv som det är bara. Hon kommer förhoppningsvis vara serviceinriktad eftersom hon är VD för ett hotell.


Jag syfta på att hon/han är 2-3 månader gammal ägare. Men du förstod det ser jag.

Men jag vill ha de där extra tipsen på vad man ska säga för att köpa VDn....
#4 2015-11-18, 01:26
potassio
hota med arn (allmäna reklamationsnämnden)?
#5 2015-11-18, 03:00
Dokumenterade (fotograferade) ni oordningen i rummet? Om ja, visa VDn.
#6 2015-11-18, 03:15
Aritzo
Tycker ni man ska skriva ett kort brev och berätta att det är under all kritik och borde bli uppgrind snarast eller lång?

Orkar vd läsa långa brev eller ska man sköta de via telefonen?

Ursprungligen postat av potassio
hota med arn (allmäna reklamationsnämnden)?

Om VDn ringer och säger nej då kommer jag.
Ursprungligen postat av Neksnor
Dokumenterade (fotograferade) ni oordningen i rummet? Om ja, visa VDn.

Vi filmade och garvade. Inte bilder direkt men går att visa.
#7 2016-01-06, 11:44
Redor
Först och främst så är det sista man ska göra jämföra med andra hotell man bott på innan. Det är så fruktansvärt ointressant hur andra hotell hade det jämfört med det hotellet du just nu bor på, för det andra så klagar man på plats på hotellet så att hotellet får en ärlig chans att åtgärda problemet eller uppgradera till ett bättre rum eller vad som, får man inget gehör där så får man bita ihop och reklamera sin vistelse när man checkat ut/alt om man väljer att lämna hotellet iaf och sedan maila ansvarig chef. För det tredje så hjälper det inte att vara otrevlig, spydig, använda svordomar eller klaga på hur personalen var/är. Oavsett vad man klagar på i vilken bransch man än använt en tjänst. Är man inte serviceminded bara för att man inte kompenserade på plats?. Nej. Alla har inte befogenhet att göra så. När man vill visa sitt missnöje och om man vill ha någon form av hjälp eller kompensation så ska man vara saklig och rak på sak. Svär du åt personalen så sjunker deras intresse av att hjälpa dig med ca 95% och du får minsta tänkbara hjälp, visar du däremot ditt missnöje på ett vuxet sätt och verkligen får empati från personalen så ökar dina chanser med lika mkt.
#8 2016-02-02, 11:46
LazyBlue
Så hur gick det? Är nyfiken på om TS fick tillbaka pengarna eller om även VDn sa nej.