Jag har för mig, men är väldigt osäker på detaljerna, att även Singapore Airlines planerar långlinje i repris Singapore - New York och att det väntar på en A350 som ska klara jobbet.
Ett problem är att det finns inte så många rutter som är antipodiskt långa, det skulle behövas fler miljonstäder ute i Stilla havet, vilket gör de flygplan som krävs överkvalificerade för många rutter.
Australien hade 2016 7,6 miljoner besökare och landets befolkning gjorde 2015 8,4 miljoner utlandsresor, varav 2 miljoner var korta resor till Nya Zeeland och Indonesien, 1 miljon gick till USA och en miljon till Europa. Inresemönstret ser liknande ut. Totalt ca 16 miljoner resor till landet varje år eller 44000 per dygn.
http://tra.gov.au/research/latest-ivs-report.html
Totalt sett sker det runt en miljon resor per år och riktning UK - Australien (en i sammanhanget relevant sträcka), vilket kräver ca 3000 flygstolar/dygn, 10 flygplan. En jobbig grej är att alla ska inte flyga London - Sydney; flyger du från Manchester så kan du lika gärna lägga ditt byte i Arabien som i London. Tittar man på konkurrensen så ser man att det redan går runt 10 A380 varje dag mellan UK och Dubai och fler mellan Dubai och Australien. Sedan kan man byta i Doha, Bangkok, Singapore.....
Så jag tror inte det blir så lätt att flyga särskilt mycket längre än idag.