2004-05-22, 04:53
ksv
Ursprungligen postat av M2k

Nyss anlänt från utrikesresa, givetvis är bagaget förkommet

Om bagaget försvunnit på hemresan har det knappast med Landvetters flygplats att göra.

Ursprungligen postat av M2k

... och om några dagar bär det iväg igen. Man kunde inte ens på TV-monitorn ange vilket transportband som gällde för just 'min flight'

Det är däremot flygplatsens fel.

Ursprungligen postat av M2k

och när misstaget påtalades för en halvloj 'servicetjänsteman', så stängdes inmatningen av, det var bara att anmäla bagage förkommet, och bege sig hemåt. Nästan 45 minuter försenad, med förbeställd avhämtande bil väntande utanför...*Suck*....

Misstänker att det är en kombination av usel arbetsledning + en kommunistinspirerad fackföreningsmaffia som styr och ställer. Bagagelastarna tar av och till bekymmersfri långrast. Ett exempel; schemalagd 'fikapaus' råkar inträffa när plan anlänt (alla vet vilka förseningar som flyget dras med nuförtiden), samtidigt som hundratals passagerare tålmodigt väntar på att få sina resväskor mm, för vidare resa till sin destination (ofta i sen kvällstimma). Då sitter mumsande latmaskar och dricker kaffe i dyra personalutrymmen, förmodligen diskuterande varför skyddsombudet inte ingriper mot deras arbetsvillkor, *som naturligtvis borde vara bättre*, istället för att begripa att dom är till för kunderna, inte för sig själv, och prestera förväntad service.

Bagagelastarna är lika lite anställda av flygplatsen som tjänstemännen som tar emot anmälan om försvunnet bagage.

Det är din handlingagent du ska klaga på istället. Om jag minns rätt är SAS, Nordic Aero och Novia handlingagenter på Landvetter. Lista ut vilken av dessa som orsakade dina problem