2017-04-11, 15:52
vaultkeeper
Hittade detta på vilkoren:

"9.13.
Missat flyg

9.13.1.
Om du missar ditt flyg kan du överföras till vår nästa tillgängliga flyg till din Ankomstplats, under
förutsättning att:
(i )Du befinner dig på Avreseplatsen och begär sådan överföring från vår biljettagent på
flygplatsen inom 30 minuter efter den Tidtabellsenliga avgångstiden för din ursprungliga
flygning, och

(ii)
om du har checkat in via Webbplatsen eller med Wizz Air mobilapp,
-
Du
kom för sent till incheckningen med ditt Bagage om du har Incheckat bagage eller
-
Du missade tiden för ombordstigning vid gaten;
eller

(iii)om du valt incheckning på flygplatsen, och du befann dig på avreseorten men missade
incheckningstiden; och

(iv)
Du har betalat avgiften för missat flyg på flygplatsen till vår biljettagent. "


AVGIFTEN FÖR MISSAT FLYG: Innebär den avgift som ska betalas i vissa fall såsom beskrivs
i artikel 9.13
om du missar ditt flyg och vill byta till ett annat flyg som opereras av oss. Avgiftens
storlek anges på Webbplatsen.


Så jag antar då att det inte finns någon möjlighet att detta flygbolaget kan kräva mig på pengar.

Verkar dock som att en del andra bolag bötfäller passagerare för att missa flyg:

http://www.globaltravelerusa.com/korean-air-charge-no-show-fees/