Varning för Flygstolen!

#1 2014-10-30, 22:14
Nyligen försökte jag boka en biljett via www.flygstolen.se. När hela bokningsprocessen var klar och jag hade fyllt i numren för mitt kontokort, fick jag ett besked från Flygstolen direkt på skärmen att betalningen hade misslyckats, Payment Processing Error. Please try again or contact customer service. Jag trodde naturligtvis att bokningen inte hade gått igenom, och bokade därför resan på Expedia i stället, utan problem. Döm om min förvåning när jag strax efteråt hittar i min mailbox den bokade resan från Flygstolen. Jag kontaktade naturligtvis genast Flygstolen och begärde att bokningen skulle annulleras, eftersom jag hade fått ett meddelande från dem att betalningen inte hade gått igenom. Tyvärr har Flygstolen nekat att återbetala summan, 9 485 kr. Enligt dem är en bokning en bokning och den kan inte ändras eller annulleras, oavsett om de skickar ett meddelande att bokningen inte har kunnat genomföras eller ej. Själv kommer jag aldrig någonsin att använda Flygstolen mer, och jag kan bara uppmana andra att aldrig använda denna oseriösa internetresebyrå. Tyvärr måste jag nu försöka få en rättelse via Allmänna reklamationsnämnden, vilket kommer att ta tid. Aldrig mer Flygstolen!
#2 2014-11-22, 16:15
Flygstolen har slutligen meddelat att de ska återbetala pengarna, eftersom flygbolaget har gått med på en återbetalning. Men det tog en månad att få detta besked. Flygstolen borde mycket tidigare ha tagit sitt ansvar, eftersom det var av dem jag köpte biljetten.