1-2-1 Konfiguration i Business från Gtb-Bkk ?

#1 2019-03-30, 20:59
BlueMarlin123
Nån som har koll på vilka bolag som har mest värde på denna rutt,max 1 mellanlandning
verkar som man INTE kan säga med säkerhet ifall man väljer Boeing eller Airbus att få denna 1-2-1 konfiguration, har kollat på Seat Guru men som sagt verkar som alla bolag kör olika seat konfigurationer beronde på vilken rutt man väljer ?
#2 2019-03-31, 17:14
Capitan0
Flög med Qatar till Sydney med ett stop. Betalade lite över 20 tusen för den resan.

Har hittat för runt 15-16 til BKK med Qatar vilket är bland det bästa som finns. 1-2-1 säten samt nya flygplan. Boeing Dreamliner till Qatar sedan 777 till bangkok. Prisvärt och väldigt bra service och komfort.
#3 2019-03-31, 22:28
Bortsett från eventuella charterflyg så är det väl bara Qatar som kör så stora flygplan till Landvetter? Annars kan du kanske ta Thai från Oslo, Köpenhamn, Stockholm och ansluta med en kort flygning med SAS. Vad gäller Thai så skulle jag rekommendera byte i Köpenhamn eftersom SAS-loungen ligger smidigt i förhållande till relevanta gater samt att allt sker i samma terminal.
#4 2019-04-04, 20:00
BlueMarlin123
Ursprungligen postat av Capitan0
Flög med Qatar till Sydney med ett stop. Betalade lite över 20 tusen för den resan.

Har hittat för runt 15-16 til BKK med Qatar vilket är bland det bästa som finns. 1-2-1 säten samt nya flygplan. Boeing Dreamliner till Qatar sedan 777 till bangkok. Prisvärt och väldigt bra service och komfort.

Landvetter-Sydney "verkar inte ha samma konfig" som Landvetter Bangkok
#5 2019-04-04, 20:02
BlueMarlin123
Ursprungligen postat av Neksnor
Bortsett från eventuella charterflyg så är det väl bara Qatar som kör så stora flygplan till Landvetter? Annars kan du kanske ta Thai från Oslo, Köpenhamn, Stockholm och ansluta med en kort flygning med SAS. Vad gäller Thai så skulle jag rekommendera byte i Köpenhamn eftersom SAS-loungen ligger smidigt i förhållande till relevanta gater samt att allt sker i samma terminal.

Kollat på dom, verkar dom 3000-4000 dyrare, men ok kan stå ut med kanske,
ser att Singapore Airlines har från götet dock via Köpenhamn till och med bättre pris än SaS tHAI FRÅN STOCKHOLM
#6 2019-04-04, 23:09
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Landvetter-Sydney "verkar inte ha samma konfig" som Landvetter Bangkok

Sträckan Göteborg - Arabien har samma placering eftersom det är samma flyg. På den andra sträckan är det rimligt att det är olika flygplanstyper, med eventuellt olika inredning, då den ena sträckan är mer än dubbelt så lång som den andra.
#7 2019-04-05, 16:44
BlueMarlin123
Blev lite sugen på Singapore Airlines från Götet, Mellanlandning Köpenhamn och Singapore
dock när jag ska reservera säte så visar det 2+2 konfiguration i Business i deras 777-300ER (är tydligen det planet som kör köpenhamn-Singapore)
Men söker jag på google så visar alla bilder 1+2+1 konfiguration
nån som vet vad som gäller egentligen,eller har dom bara en enkel bild grafiskt på 2+2 så om man reserverar ett fönster säte så e det 1 konfiguration ?
#8 2019-04-05, 19:36
BlueMarlin123
Chansade efter lite youtube klipp, blev Sing till Bangkok i Business sq351
hyffsat pris 18900:-
Tack alla som deltog
#9 2019-04-10, 13:32
-Felix_
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Blev lite sugen på Singapore Airlines från Götet, Mellanlandning Köpenhamn och Singapore
dock när jag ska reservera säte så visar det 2+2 konfiguration i Business i deras 777-300ER (är tydligen det planet som kör köpenhamn-Singapore)
Men söker jag på google så visar alla bilder 1+2+1 konfiguration
nån som vet vad som gäller egentligen,eller har dom bara en enkel bild grafiskt på 2+2 så om man reserverar ett fönster säte så e det 1 konfiguration ?


Jag tror att alla SQ 777-300ER i dag är 1+2+1
Har åkt med dom flera gånger och både deras 3 och 4 class cabiner har varit 1+2+1
dock är jag tveksam till SQ till Bangkok ? Har du all tid i världen så OK annars ett waste of time
#10 2019-04-11, 19:10
BlueMarlin123
Ursprungligen postat av -Felix_
Jag tror att alla SQ 777-300ER i dag är 1+2+1
Har åkt med dom flera gånger och både deras 3 och 4 class cabiner har varit 1+2+1
dock är jag tveksam till SQ till Bangkok ? Har du all tid i världen så OK annars ett waste of time

3 månaders resa så jag har tid på mig, och att nyttja deras lounger ser jag som ett plus bara ;-)