Flyga bara för flygningens skull.

#1 2019-03-31, 21:35
Moderkort
Ser det dumt ut om man flyger till en destination bara för själva flygningen? Typ bara sover över tills nästa flyg går? Är man nörd och och gillar flygplan borde ju det inte va så konstigt. Nån som gjort detta?
#2 2019-03-31, 21:40
Hurt-Åke
Vaddå "ser dumt ut"? Naturligtvis är det ingen jävel som bryr sig.
#3 2019-03-31, 21:54
julernst
Om folk kan vara ute och åka bil bara för bilkåkandet skull och segla för seglandets skull så kan väl du flyga för flygandets skull. Och som Hurt-Åke påpekade så finns det absolut ingen som kommer bry sig.
#4 2019-03-31, 21:55
Stygotius
Ursprungligen postat av Moderkort
Ser det dumt ut om man flyger till en destination bara för själva flygningen? Typ bara sover över tills nästa flyg går? Är man nörd och och gillar flygplan borde ju det inte va så konstigt. Nån som gjort detta?


Man gör väl vad man själv vill. På forumet Businessclass finns det många som bara flyger, utan att lämna flygplatsen på destinationen. Oftast är det för att få poäng, men någon flög ju för att slå något rekord, flög typ all ledig tid.
#5 2019-03-31, 23:17
flashbackstasi
Det är väl inget fel i det.
Själv sparar jag för att kunna åka A380 Frankfurt -LA tur &retur...
#6 2019-03-31, 23:23
En resa består av mer än ett resmål. Jag ser inget konstigt i att fokusera på själva transporten, oavsett om det handlar om tåg, cykel, flyg, eller rymdraket, mer än på något resmål.
#7 2019-04-01, 06:41
borriz
För en sann entusiast, finns det inget som heter "Ser dumt ut".
#8 2019-04-01, 08:14
Ursprungligen postat av Moderkort
Ser det dumt ut om man flyger till en destination bara för själva flygningen? Typ bara sover över tills nästa flyg går? Är man nörd och och gillar flygplan borde ju det inte va så konstigt. Nån som gjort detta?

Nej men kan tänka mig detta då jag från att varit lite flygrädd nu älskar att flyga. I ett plan 10.000 m upp, där kan jag slappna av från alla måsten,mobiler mm. Flyger nu ett antal långflygningar per år på Sydostasien och njuter varje minut.

Jag dricker aldrig mycket alkohol på långflygningar då det inte är kul att ha hangover när man vaknar upp. Ett par glas vin och möjligen en liten whiskey på en 10-12 timmars flygning är ok. På de kortare runt 3-4 tim flygen ett glas vin. Undviker öl då man som bekant måste på toa oftare då.

Gillar även att se nya flygplatser så även om mina resor har ett mål så tvekar jag inte på att ta en 10 timmars stop over på en stor flygplats och köpa en plats i en lounge. Peking och Hongkong som exempel.
Efter att ha lärt mig de olika flygplatserna så lär man sig hur man ska fördriva tiden och i Asien är det överkomligt (ekonomiskt) att käka gott här.

Ingen på flyget eller på flygplatsen vet väl min destination eller om jag bara flyger för skojs skull. Kan tänka mig att en hel del affärsmän vänder efter en natt på destinationen så det är ju ej heller något konstigt.
#9 2019-04-01, 19:20
covfefe...
Ser dumt ut var? Jag har själv gjort mileage runs ett par gånger i slutet på året för att kunna behålla guldkort. Det är inget jag gått runt och skrutit om, men reaktionen hos de jag berättat för har väl varit "öhh jaha".
#10 2019-04-10, 13:35
-Felix_
Ursprungligen postat av covfefe...
Ser dumt ut var? Jag har själv gjort mileage runs ett par gånger i slutet på året för att kunna behålla guldkort. Det är inget jag gått runt och skrutit om, men reaktionen hos de jag berättat för har väl varit "öhh jaha".


Tidigare brukade jag alltid i oct/nov då jag hade dåligt med sas poäng/legs åka en lördag
arlanda-oslo-bergen-oslo-arlanda får att förnya guldkortet.
#11 2019-04-14, 10:25
Sqeptisk
Ännu roligare att ratta själv? Tag ett privatflygarcertifikat.