Någon här på säljsupport Flyg?

#1 2020-10-22, 18:56
Longfingret
Eller någon annan?
Ställer en fråga (och gärna inga påhopp)
Har nu på 1 månad fått 4 flighter inställda, eller ändrade till typ 18 timmars mellanlandning (är till länder som INTE har några restriktioner från Sverige)

Ligger nu ute med 40000:- kr som jag inte vet när jag får återbetalt,
Kör flygbolagen med nån typ av fulspel, lägger ut flighter som inte är tänkta att gå bara för att testa, och få kunder att boka och betala?
Fundering är, Kör Flygbolagen Fulspel mot oss kunder?
#2 2020-10-22, 20:22
DieTrolle
Ursprungligen postat av Longfingret
Eller någon annan?
Ställer en fråga (och gärna inga påhopp)
Har nu på 1 månad fått 4 flighter inställda, eller ändrade till typ 18 timmars mellanlandning (är till länder som INTE har några restriktioner från Sverige)

Ligger nu ute med 40000:- kr som jag inte vet när jag får återbetalt,
Kör flygbolagen med nån typ av fulspel, lägger ut flighter som inte är tänkta att gå bara för att testa, och få kunder att boka och betala?
Fundering är, Kör Flygbolagen Fulspel mot oss kunder?

Lite nyfiken på vilka bolag och destinationer det gäller?
#3 2020-10-22, 22:09
Tvond
Ursprungligen postat av Longfingret
Om du är genuint intresserad PM , blir liksom 14 tonåringar som vill ha sina 15 minutes here
PM så ska du kanske få


Varför skapar du en tråd om du inte vill skriva vilka bolag det gäller och vilka sträckor underlättar om man kan bistå med sådan information. I vilket fall som helst har samtliga flygbolag hundratusentals inställda flyg som de behöver återbetalas. Min inställda SAS flight till New York blev inställd sent feb den återbetalades typ i Juni så fick ligga ute med dryga 27000 kr rätt länge.
#4 2020-10-22, 22:15
Longfingret
Ursprungligen postat av Tvond
Varför skapar du en tråd om du inte vill skriva vilka bolag det gäller och vilka sträckor underlättar om man kan bistå med sådan information. I vilket fall som helst har samtliga flygbolag hundratusentals inställda flyg som de behöver återbetalas. Min inställda SAS flight till New York blev inställd sent feb den återbetalades typ i Juni så fick ligga ute med dryga 27000 kr rätt länge.

Är det så svårt för er , att anta ALLA flygbolag kör detta
OK, Turkarna bokade drog pengar , nästa vecka inställd,klm likadants 1. vecka British kör samma i går fick ja typ transit 18 timmar
#5 2020-10-22, 22:21
Tvond
Ursprungligen postat av Longfingret
Är det så svårt för er , att anta ALLA flygbolag kör detta
OK, Turkarna bokade drog pengar , nästa vecka inställd,klm likadants 1. vecka British kör samma i går fick ja typ transit 18 timmar


Du vet det pågår en pandemi just nu. Det kan hända massor av saker för att olika bolag ska ställa en en flight Kan va allt från att de krockat med en mås under taxering till att cabin crew jobbat förlänger eller de missat sin slottid eller andra tekniska fel.

Kontaktar man berör bolag får man reda på varför ens flight ej gått som planerat.
#6 2020-10-22, 22:23
Longfingret
Ursprungligen postat av Tvond
Du vet det pågår en pandemi just nu. Det kan hända massor av saker för att olika bolag ska ställa en en flight Kan va allt från att de krockat med en mås under taxering till att cabin crew jobbat förlänger eller de missat sin slottid eller andra tekniska fel.

Kontaktar man berör bolag får man reda på varför ens flight ej gått som planerat.

Men du har dock total dålig koll på att när flygbolagen sätter en upset , så ska den gälla
#7 2020-10-22, 22:50
Tvond
Ursprungligen postat av Longfingret
Men du har dock total dålig koll på att när flygbolagen sätter en upset , så ska den gälla


Vad tusan är en upset ?
#8 2020-10-23, 12:44
Novus4212
Ursprungligen postat av Longfingret
Är det så svårt för er , att anta ALLA flygbolag kör detta
OK, Turkarna bokade drog pengar , nästa vecka inställd,klm likadants 1. vecka British kör samma i går fick ja typ transit 18 timmar


Ursprungligen postat av Tvond
Du vet det pågår en pandemi just nu. Det kan hända massor av saker för att olika bolag ska ställa en en flight Kan va allt från att de krockat med en mås under taxering till att cabin crew jobbat förlänger eller de missat sin slottid eller andra tekniska fel.

Kontaktar man berör bolag får man reda på varför ens flight ej gått som planerat.


Jag har sagt detta i andra trådar hur länge som helst nu.

Flygbolagen har satt i system att ta bokningar och pengar för att sen medvetet ställa in flyg och behålla pengarna (läs gratis lån istället för lån på banken med hög ränta pga risken) och försöker sen dra ut på återbetalning och/eller prånga på resenären vouchers istället när denne blir tillräckligt desperat.

Longfingret har helt rätt.

Att folk fortfarande går på det likställer jag med Nigeriabrev. Skyll er själva.

Gäller givetvis inte alla linjer men det har satts i system och flygbolagen kommer undan med det eftersom det är så enormt många resenärer det gäller så myndigheter har böjts under trycket och satt till skygglapparna.
#9 2020-10-25, 22:32
phenomene
Ursprungligen postat av Longfingret

Ligger nu ute med 40000:- kr som jag inte vet när jag får återbetalt,


Om biljetterna är betalda med kreditkort så kan du göra en claim direkt till kreditbolaget. Detta brukar gå fortare än att vänta på att flybolaget ska slutföra återbetalningen.
#10 2020-10-25, 22:46
MrLevaLivet
Ursprungligen postat av Tvond
Låter som något man kan diskutera i konspirations forumet.


Nej det är tyvärr så illa, Cornucopia bloggen beskriver situationen bra, från 12:e Sept:

"Dagens Industri uppger att Kronofogden börjar utmäta SAS. Dels för fordringsägande kunder, där SAS inte betalat tillbaka uteblivna biljetter, och dels på grund av skadestånd från en dom i tingsrätten där SAS vägrar betala ut det lagstiftade skadeståndet för inställt flyg."

https://cornucopia.cornubot.se/2020/09/kronofogden-borjar-utmata-sas.html?m=1
#11 2020-10-25, 23:04
Tvond
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Nej det är tyvärr så illa, Cornucopia bloggen beskriver situationen bra, från 12:e Sept:

"Dagens Industri uppger att Kronofogden börjar utmäta SAS. Dels för fordringsägande kunder, där SAS inte betalat tillbaka uteblivna biljetter, och dels på grund av skadestånd från en dom i tingsrätten där SAS vägrar betala ut det lagstiftade skadeståndet för inställt flyg."

https://cornucopia.cornubot.se/2020/09/kronofogden-borjar-utmata-sas.html?m=1


Ja det varit känt sedan länge att fogden börjat på mäta ut . Det som hör hemma i konspirations forumet är att de säljer biljett på fiktiva avgångar för att sedan ställa in för att få in cash .
#12 2020-10-25, 23:26
MrLevaLivet
Ursprungligen postat av Tvond
Ja det varit känt sedan länge att fogden börjat på mäta ut . Det som hör hemma i konspirations forumet är att de säljer biljett på fiktiva avgångar för att sedan ställa in för att få in cash .


Jag tänker närmast på den där vouchern som folk fått istället för cash. Finns ju inga garantier att resorna blir av eller till samma pris. Vouchern gäller tydligen endast i 12 månader.

https://cornucopia.cornubot.se/2020/08/klicka-inte-i-sas-voucher-mail-du...