Någon här på säljsupport Flyg?

#13 2020-10-26, 19:29
Novus4212
Om väldigt många har fått vouchers, och pengarna är brända upp i tomma intet, kan man då rimligtvis tänka sig att det måste kompenseras på något sätt när så många vouchers ligger ute i väntan på att lösas in?

Vild gissning kan väl vara drastiskt högre priser som följd men vad vet jag som den inbitne konspirations killen som jag är?

Kanske ligger i fel forum igen.
#14 2020-10-29, 19:07
Longfingret
Ursprungligen postat av phenomene
Om biljetterna är betalda med kreditkort så kan du göra en claim direkt till kreditbolaget. Detta brukar gå fortare än att vänta på att flybolaget ska slutföra återbetalningen.

Provat och det är enligt mig "mycket skryt med deras kortförsäkringar", provat med både Amex support med en "skadeanmälan/reklamation" och ICA bankens kort i båda fallen fick jag Njet även om flygen blivit inställda och ännu inga pengar
#15 2020-10-30, 08:35
Novus4212
Ursprungligen postat av Longfingret
Provat och det är enligt mig "mycket skryt med deras kortförsäkringar", provat med både Amex support med en "skadeanmälan/reklamation" och ICA bankens kort i båda fallen fick jag Njet även om flygen blivit inställda och ännu inga pengar


Har aldrig haft några problem med att göra en chargeback någonsin inkluderat resor och flyg.

Det skall extremt mycket till för att man skall bli nekad en chargeback och är e-handlares största skräck för det är så svårt att i många branscher är så gott som omöjligt att besegra en chargeback begäran.
#16 2020-10-30, 09:27
Longfingret
Ursprungligen postat av Novus4212
Har aldrig haft några problem med att göra en chargeback någonsin inkluderat resor och flyg.

Det skall extremt mycket till för att man skall bli nekad en chargeback och är e-handlares största skräck för det är så svårt att i många branscher är så gott som omöjligt att besegra en chargeback begäran.

Ok, konstigt då att jag provat 2 ggr efter jag fick denna information och i båda fallen gick det INTE
,