2010-02-26, 15:43
Ursprungligen postat av takeitchill
Okej men det här med callcenters, måste man ha någon erfarenhet av IT och support innan? Vilket jag inte har dock.

Aj då, det var ju ingen höjdare för din kompis alltså, men kostnaderna är väl lägre i Dublin än i London?

Jag har visserligen bara varit i London som turist, men jag tyckte att det mesta var billigare i London än Dublin. Förstod inte alls vad folk som påstår att London är europas dyraste stad pratade om, men kanske är värt att tillägga att £ var värt jävligt lite när jag var där, så det kanske bara var därför.

När jag började på IBM hade jag ingen erfarenhet av IT eller support mer än att ha läst matte/data i gymnasiet (typ 3 kurser i programmering där jag ändå satt o surfade) och lite telemarketing, ändå klarade jag mig helt OK och lyckades bli befordrad ganska snabbt, så erfarenhet inom att jobba är knappast nödvändigt, fast att sitta i helpdesk är 10x lättare/skönare ifall du förstår hur en dator funkar.