Ja men så är det ju ingen kvalitetmotorcykel. Jag har under dom tre senaste säsongerna reparerat den för ca 2,5k

Då har jag å andra sidan kört extremt mycket med den. Dom går ju sönder hela tiden, men det är ofta extremt billigt att laga. Det som kostade mest när jag skulle laga var när hela motorblocket sprack.
Som turist kan du inte äga en motorcykel i Indien, så när jag köpte min så fick jag med papper på den, och det är dom papperna jag visar för polisen. Har aldrig vart några problem, bara man betalar 100-500 rupies beroende på polisens humör. Ibland börjar dom att säga summor som 2000 rupies men det skall man pruta på.
Jag har ingen körkort utan brukar använda mitt Nordea-leg som körkort. Dom klagar på att det inte är "international" men det brukar gå bra ändå.
Man behöver inte visa körkort när man hyr, men om dom inte känner dig kan dom be om något i deposition.
Jag köpte min av en snubbe som parkerade den vid min altan. Det brukar ofta stå enfields parkerade vid stranden i Goa till salu, men då kan priserna ibland vara galna. Sitter ofta en liten lapp med ett indiskt telefonnummer eller en mailadress.
Vill man inte köpa något slitet som jag gjorde kan man ju köpa nen gammal men helt grymt fint renoverad motorcykel av
Soni Motors i Delhi.