2012-01-22, 21:40
SilentVictory
Ursprungligen postat av Beachdreg
Flög med KLM från Amsterdam till Stockholm efter en inflygning från Usa. Under resan till Europa bar jag en cruisboard (köpt dagen innan avresan hem) som handbagage bara rakt upp och ner, inte inslagen eller något. Inget problem alls.

Landar i Amsterdam och måste checka om på nytt där. Dock måste jag också checka in brädan som specialbagage då den inte var tillåten att ha i cabinen. Väl framme vid rätt disk bad jag att hon gärna få slå in brädan innan den skickas iväg.

Nope

Istället tar hon brädan och langar bagagedekal rakt över dess undersida, rakt på trycket och bara droppar den på bandet. Står och protesterar över vad hon precis har gjort då jag vet att dekalen kommer förstöra undersidan, men då sa hon bara att jag bör skynda mig till rätt gate.

Väl hemma i Stockholm försöker jag få av dekalen försiktigt men för ingen nytta, färg följde med dekalen då den är gjord för att inte lossna direkt... Det hade även blivit hack i brädan på båda sidorna. Ringde kundsupport när jag väl var hemma, sa att de inte fanns något att göra.


Fuck KLM

Kan inte annat än att hålla med PepparGranat faktiskt.

Läser du inte bagagereglerna får du skylla dig själv, och att slå in dina saker i paket gör dom knappast, tänk om alla resenärer ville ha något inslaget...

Men visst, klaga kan du alltid göra, ibland kanske du möter någon som ersätter dig med ren goodwill.

Men att avsluta inlägget med "Fuck KLM" tyder ju på bristande intelligens från din sida när det faktiskt är ditt eget fel att allt blev som det blev.