Ursprungligen postat av wmathyy
SAS har gamla plan, det kan man inte komma ifrån.
Och då är motfrågan: OCH? De äldsta SAS-planen råkar samtidigt vara de mest bekväma. Jag väljer mycket hellre säte långt fram i en MD-82 med 34 tums utrymme och 25 meter bort från motorn än Ryanairs osannolikt tajt konfigurerade B737-800.
Ursprungligen postat av wmathyy
Säger inte att det är SAS fel, utan olyckorna har skett med SAS och inget dödsfall har skett med Ryanair.
Jaha, och vad är poängen med detta? Om man ska dumma ner sig till din nivå går det lika gärna att hävda att det därmed är större risk att nästa olycka involverar ett Ryanairplan. De stackars passagerarna på Air France 4590 satt säkert som du och hävdade att Concorde minsann var så jävla bäst eftersom den aldrig någonsin kraschat förr.
Ryanair är ett skitbolag, punkt slut. Inte undra på att Norwegian håller på att tränga ut dem ur den skandinaviska marknaden. Norwegian har till skillnad från irländarna lyckats visa att man kan hålla låga priser utan att:
1. Lyfta och landa på flygplatser ute i ingenstans
2. Vägra kompensera när bolaget i sig gjort fel.
3. Lägga ner rutter utan förvarning eller kompensation.
4. Starta tusentals rutter men flyga varje rutt patetiskt få gånger per vecka.
5. Vara rövhål i största allmänhet.
6. Ha ett betalnummer som enda sätt att kontakta företaget