Ursprungligen postat av Tjaeng
Som sagt så betalar jag inte en massa för att få skälig service, liksom ingen egentligen behöver göra det förutsatt att man är lite förutseende och insatt i hur biljettklasser, routings och bonusprogram fungerar.
Ursprungligen postat av Tjaeng
Att Ryanair säljer ut restsäten för nominella summor som en femtilapp är varken mera fantastiskt eller märkvärdigt än att legacybolag istället ger sådana säten till lojala flygare som bokar gratisresor med bonuspoäng.
+1 på det där. Jag upplever det som att det mest är sällanflygare som gnäller på legacybolagen, flyger man varje eller varannan vecka är det just guld värt att vara guldmedlem eller motsvarande i ett vettigt bonusprogram.. Sådana saker som att slippa köer, slippa trängsel, kunna koppla av eller jobba lite i loungen med gratis mat/dryck/snacks/wifi, få bagaget först (de gånger bagageaporna faktiskt tittar på taggen), kunna få snabb hjälp via telefon, osv.. Flyger man en gång om året kanske det inte gör så mycket att fösas runt som boskap och köa en timme till säkerhetskontrollen, men det är inget man vill göra varje vecka eller ännu oftare.
LCCs har ytterst sällan bonusprogram (är väl mest semi-LCCs som Norwegian som försökt sig på något) och är oftast inte ens med i någon allians.