Ursprungligen postat av XpS06
Du bevisade just min tes om att du inte är helt hundra, tack för det.
Dina argument för att köra cross istället för moped kan mycket väl vara det absolut dummaste jag läst här på FB.
Jag vet inte hur jag ska förklara detta för någon som har uppenbara psykiska nedsättningar, men jag provar i alla fall.
En motorcross är ett fordon som INTE skall framföras på allmän väg. Det är olagligt att ens framföra det, dvs köra. Dessutom är inte crossmotorcyklar byggda för att köra på vägar, det gör mer skada på en cross än en moped, det borde du som kör MX veta. Fast du kanske inte har intellekt nog för att ta in den informationen.
En moped är laglig att köra eftersom den i alla fall HAR blinkers och allt som krävs för att framföras på vägar. Visst kan man köra som en idiot och på så vis bryta mot lagen, men fordonet är i grund och botten laglig, till skillnad från en cross som ALDRIG kan bli laglig att köra på vägar.
Jag hoppas att du, även om det kan vara svårt, lyckas ta in det jag har skrivit.
Är det något ord du inte vet vad det betyder så kan du Googla det.
Om du fortfarande inte förstår så finns det inget mer jag kan göra, kanske du ska prova gå ut/om grundskolan i sådana fall?
Hahah, ditt oerhört patetiska försök till att framstå som överlägsen får mig att flina!
Då är det min tur att försöka förklara en sak eller två för någon som drar lite väl snabba slutsatser och förmodligen är förståndshandikappad.
En Motocross utav den typ jag rekommenderade trådskaparen tar absolut inte någon skada utav att framföras på asfalt. Däcken slits onormalt mycket om det är riktiga MX däck. Annars är det motormässigt absolut ingen fara att köra den på väg. Motorn i maskinen jag rekommenderade är en vattenkyld fyrtaktare på 250cc. Namnet på motorcykeln är Yamaha YZ250F. Det är en renodlad motocross cykel. Brodern till denna maskin (enduro modellen) Heter Yamaha WR250F. Det som skiljer dessa 2 modeller är, att WR (Enduron) Kommer från fabrik med framlyse, bromsljus och blinkers. Det enda du behöver göra med cykeln för att den ska kunna framföras på allmän väg, är att LV regga den och smacka dit en regplåt. Sedan skiljer sig även avgassystemet, drevningen och fjädringen från YZ (MX) Så kan du förklara för mig, du som är så präktig, hur Yamaha kan bygga crossmaskiner som är till för att köras på bana och enligt dig förstörs genom körning på väg,kan bygga en Enduro modell med EXAKT samma motor som tydligen håller för vägkörning?
Så jo, en YZ blir med små medel en maskin som är laglig att framföra på allmän väg, tack vare sina många likheter med modellen WR så blir det enkelt att konvertera en YZ till en WR. Vill man vara ännu mer smidig köper man en WR direkt om vägkörning på lagligt vis lockar.
(Naturligtvis är ett sådant ingrepp inget som en förståndshandikappad människa som du hade klarat av)
Ja, det summerar väl det mesta förmodar jag. Nu hoppas jag att du försöker att krya på dig så får du ha det så bra du kan under omständigheterna tills vidare.