Ursprungligen postat av EnjoiMullen
Jag står fortfarande fast vid att det skulle vara mycket enkelt att konvertera en YZF av lite nyare modell, till en WRF, det du säger med att drevningen är annorlunda i växellådorna hade man ju ganska lätt kunnat kompensera genom byte utav bak/framdrev. Och nej, jag tror inte ett dugg på att du kört motocross aktivt, kanske att pappa har en Yz450f som står hemma i föräldrahemmet som du får tvätta lite då och då om du beter dig. Sen är det nog inte mycket mer än så

Okej, då frågar jag så här. Tycker du nu, efter att ha skrivit vad man måste göra för att kunna köra en cross på vägar, att det är ett rimligt alternativ för TS att göra?
Ska TS montera den belysningen som behövs, registrera om den och för att få crossen att bli någorlunda körbar på vägen dessutom byta drevning, däck, helst fjädring, montera speglar och massor av andra saker?
Även fast TS bara har ett körkort för en 50cc?
Om vi ponerar att TS inte skulle ha några problem med att bryta lagen litegrann. Då skulle det ju vara smartare för TS att köpa t.ex. en Yamaha R1 eller vilken annan hoj som är registrerad för vägar som helst (de går dessutom betydligt bättre på en väg än vad en Yz250f gör).
Dels skulle han slippa registrera om den, med allt vad det innebär samt så skulle han bryta mot förre lagar.
Köra en cross på väg: Olovlig körning, framförande av oförsäkrat fordon samt framförande av oregistrerat fordon.
Köra t.ex. en R1 på väg: Olovlig körning
Förstår du nu varför ditt tips till TS var riktigt dumt, eller tror du fortfarande att det var bra?