Ursprungligen postat av Mula
Jadå, det går att lyssna på i efterhand.
Det var KLM19M som gjorde en go-around, och det hände vid pass 12.05 den 23e (1005 Zulu).
Så om du plockar fram filerna från Twr och app/dep mellan 1000Z-1030Z så kan man höra det, man kan ladda hem de som mp3-filer.
I stort sett är de intressanta bitarna dessa (tiderna är med reference till 1000Z).
ESSA-Gnd-Twr-Del vid 03.01:
KLM19M: go-around. (lite otyydligt)
Torner: KLM19mike roger
Då byter KLM19M till Stockoholm control som hörs på App/Dep och anropar vid 4.00 in i filen, varpå en viss förvirring tycks uppstå eftersom flygledaren tror att de är avgående och ber dem kontakta Departure. De förklarar då att de är på arrival varpå de radarvektoreras tillbaka till inflygningen

Tyvärr är ljudet väldigt dåligt här så jag har knappt vad de säger.
Sedan hörs de av och till på frekvensen på tillbakavägen till inflygningen för bana 26.
Vid 18.50 är de tillbaka på Twr igen och då utspelar sig konversationen som
kovo refererar till:
KLM19M : say hello again, KLM19M
Twr: Hello,just wanna check with you, do you want to report the incident when on the ground?
KLM19M: (he he) not on the incident (hehe) we will cite (ASR?) .
Twr: could you say again please?
KLM19M: Ehh ehh ASR(?) eehm.. we will report (hör faktiskt inte riktigt vad han säger)
Twr: Ok i understand, I will do the same.
Så spännande kan det gå till på flygradion

Mjo, lyssnade på det som gick att lyssa på. Hörde nog det du pratar om nu, men jag var för dålig på att uppfatta att det var mitt plan det rörde.
Hur som helst så var vi precis på väg att sätta ner hjulen i backen när han drog på fullt gaspåslag och steg så snabbt han bara kunde, hjulen uppskattar jag till bara 3-4 meter ifrån banan. ~1 minut efter annonserade en flygvärdinna att de inte visste varför och att de snart rapporterar igen. När vi planat ut efter uppstigningen så annonserar kapten att de gjort en goaround och orsaken var, another aircraft on the runway.
Hans egna ord om jag minns allt rätt, vilket även tjejen påstår att hon minns att hon hörde när jag fråga.
Jag är inte flygrädd och är inte det efter det här heller vill jag bara påtala i en tråd för flygrädda som läser. Allt känns som vanligt och safe as usual. Ville mest bara själv kolla om det fanns möjlighet att få tillgång till sån här information så man kunde se vem som gjort felet att hamna på runway.
Hur som helst så känns ju kaptenens uttalande samt det som rapporteras till tornet väldigt knasigt. Luktar lite, orka pappersjobbet skyll på något enklare typ.
Rätt säker på att det är mitt plan iaf som vi pratar om. Kom från ams med klm och landade vid sagda tidpunkt ~12:15