2014-03-18, 16:27
Ursprungligen postat av ninjaturtels
jag vet inte vad jag ska gñra, jag sitter med panik och det kanns som om jag inte kommer nagonstans.
Jag har inte pengar till att kopa en ny biljett av nagon annan heller. Biljetten hem ar redan betald, jag vill bara flytta fram datumet och aka hem.

jag vill anmala dom for att dom later mig vanta sa sjukt lange, att dom sager "tack for ditt meddelande, vi svarar inom 24 timmar vardagar" ar ju bara skitsnack.
Sen vet jag inte heller vad jag har for rattigheter, det ar sa krangligt pa hemsidan.
men om det behovs, om det fortsatter sa har, om jag inte tar mig hem, sa kommer jag kontakta min mors advokat.


Har Du bokat en av/ombokningsbar biljett så kanske Du kan gå in direkt på flygbolagets hemsida eller ringa dem och ändra datum. Har Du köpt en icke ombokningsbar så får Du normalt sett inte boka om eller pengarna tillbaka. Då är det bara att bita i det sura äpplet och köpa ny biljett.

Du lär aldrig vinna något mål i det ärendet men kontakta en advokat och höra om Du tror det. Har Du något kontrakt där de utfäster sig att svara inom viss tid? Som ett exempel skickar Norwegian samma meddelande "vi hör av oss inom 24 timmar" men gör det inte, de har väntetid på upp till 12 veckor!

Du kan ringa SOS international eller kontakta Svenska ambassaden, i riktigt nödläge kanske de lånar ut pengar till biljetter men har Du redan en biljett längre fram skulle jag tro att det är långsökt.