Ursprungligen postat av RostigAborre
Hej
Har bokat mig en biljett till thailand med Finnair som går i april nästa år.
Jag valde inte till något "servicepaket" eller dylikt, men fick i efterhand ett mail om att jag bör uppgradera servicenivå för att slippa oväntade utgifter utifall att avgångstid och datum skulle ändras av Finnair.
Vad jag förstått så räcker det att jag går in och kollar på nätet (sparat länken till biljetten) typ en vecka innan jag ska åka och kolla så att datumet och avgångstiden är den samma?
Vad gör jag annars om det skulle visa sig att det är ändrat, kan man bara skicka mail till Finnair då?
Sedan undrar jag lite hur man gör för att gå in och bekräfta att man ska med, som jag förstått att man ska göra typ senast 72 timmar innan avgång eller något sådant?
Som ni förstår så är jag helt rookie på allt sånt här, så lite tips och hjälp uppskattas mycket
Mvh
Jag flyger några ggr per år med Finnair (ska flyga till Bangkok i morrn) , köper aldrig till nåt, kan inte komma på varför det ska behövas? Aldrig varit med om att de ändrar avgången osv. 36h innan kan man checka in online. Skulle något ändras eller så antar jag att de mailar info om du angivit din mail. Kan även rekommendera att skaffa ett Finnair World one medlemskap, det är gratis och då kan du gå in och kolla på din resa på "mina sidor" eller vad det nu heter.