2006-11-12, 03:05
Kupsan
Ursprungligen postat av Rubbe
Avgör själv:

Mina föräldrar skulle åka till Liverpool och fann att man kunde åka dit med Ryanair via Dublin. De gick in och kollade att det fanns plan som matchade och till bra priser. Planet till Dublin var ganska rejält försenat och de frågade en flygvärdinna om hon kunde ringa bort till incheckningen och förklara att det var flygbolagets fel att de var något sena. "Nej, det är ingen fara", sa hon. "Ni hinner med ert plan ändå". När de kommer till Dublin blir de visade åt fel håll av Ryanairs personal. Till sist finner de incheckningen ändå men får då veta att de är för sent ute. Man ska vara där 40 minuter innan avresa. De har inget bagage att checka in utan enbart sig själva s a s. Dessutom är det 36 minuter till avgång, alltså är de 4 minuter sent ute. Men nej, hos Ryanair köps inga förklaringar om att det var deras plan som var sent etc. Bara att köpa ny biljett. 800 spänn per skalle för den biljetten och dessutom får de åka till Manchester istället för Liverpool om de vill slippa sova över i Dublin.

Ryanair är ett uselt skitbolag som enbart går runt för att folk är beredda att ta risker för att resa billigt. Personligen skulle jag aldrig resa med nån som föraktar sina kunder.


Det är fortfarande så att Ryanairs inkomster inte består av att lura kunder, eller hur? Eller utsattes dina päron av en stor komplott för att dom skulle tjäna 1600?

Risker , Ryanair har aldrig haft någon olycka med personskada och dom är mest punktliga så jag förstår inte exakt vilka hemska risker man tar med att resa med detta onda bolag...

Angående "dom vara bara 4 minuter sena till incheckningen" så får jag flashbacks från den där serien som gick på femman som följde ett flygbolag på en flygplats. Spelar roll om det var 20, 10 eller 5 minuter sena. 40 minuter innan sen är det stopp. Gäller alla flygbolag att man inte kan checka in efter incheckningen har stängt.
Sen skulle det varit bra om dina föräldrar skulle använt CheckŽnŽGo så skulle dom faktist hunnit med flighten till Liverpool.

Kan du utveckla det att man föraktar sina kunder, har lite svårt att förstå om man jämför med andra bolag men kanske bara inte förstår hur du menar..

Baserar du ditt utalande "Det är ett uselt skitbolag" p.g.a att en person antagligen sa fel väg till incheckningen?