2018-06-14, 21:28
peatedsoul
Ursprungligen postat av Life2
Normen i branschen är att byta ut bilen efter 9 månader, om skicket blir för dåligt eller 25,000 miles, vilket som nu kommer först. Bilen säljs då tillbaka till handlaren, via auktioner eller via sidor som Car Max.

Jag har oavsett uthyrare aldrig fått en bil som varit äldre än 8 månader utan får oftast bilar som bara är 2-4 mån "gamla".

Att Alamo skulle säga att du måste betala för att få byta ut bilen med uppenbara fel mot en problemfri är skitsnack.

Om du får en bil som visar sig ha fel så får du en annan bil i samma klass utan kostnad. Spelar ingen roll om ersättningsbilen är ny för dagen eller om går sin sista dag innan den ska säljas, priserna är detsamma och kostar dig som sagt ingenting extra så skippa skitsnacken.

Tror du själv på det du skriver?




Så företaget är dåligt för att du inte kan stå på dig och säga nej? Klart att uthyrarna vill försöka sälja på dig lite extra, det är ju så man tjänar pengar, speciellt säljarna som får provision.

Om du har svårt att stå på dig kan du använda online-incheckningen och välja "Skip the Counter" så går du bara direkt till din bil. Det finns dock inte på alla ställen men då kan du i stället välja att använda en självbetjäningskiosk så slipper du att ha med personalen att göra förutom när du kör ut från parkeringen för att visa upp körkortet och uthyrningsavtalet.


Hehe, ja du verkar inte ha så stor erfarenhet av att hyra bil i USA i allmänhet och LA i synnerhet!

Maken till drygare personal får man leta efter, ungefär som dig då. Så jag gissar att du får din lön från just Alamo!

Som jag skrev, de skulle ha $1000!!! för att "uppgradera" till samma klass fast en nyare årsmodell. Så det är nog du som inte har det minsta koll på vad du pratar om!
Samma bemötande fick jag hos Alamo i Las Vegas.

Sluta dryga dig och kom med någonting konstruktivt istället!

Oavsett vad du lever i för drömvärld så kommer iaf jag aldrig någonsin hyra en bil från dessa skojare igen!