Ursprungligen postat av peatedsoul
Hehe, ja du verkar inte ha så stor erfarenhet av att hyra bil i USA i allmänhet och LA i synnerhet!
Maken till drygare personal får man leta efter, ungefär som dig då. Så jag gissar att du får din lön från just Alamo!
Som jag skrev, de skulle ha $1000!!! för att "uppgradera" till samma klass fast en nyare årsmodell. Så det är nog du som inte har det minsta koll på vad du pratar om!
Samma bemötande fick jag hos Alamo i Las Vegas.
Sluta dryga dig och kom med någonting konstruktivt istället!
Oavsett vad du lever i för drömvärld så kommer iaf jag aldrig någonsin hyra en bil från dessa skojare igen!
Via jobbet så flyger jag till USA ett par tre gånger varje månad och hyr alltid bil så jag vill påstå att jag har stor erfarenhet. Är också helhetskund.
Är jag dryg för att jag säger som det är, att du snackar skit? Jag arbetar inte för något biluthyrningsföretag.
Du kan upprepa dig om och om igen men det ändrar inte faktumet att du snackar skit för man har aldrig sagt till dig att du måste betala för att få en bil som fungerar. Vet du varför? För att jag själv varit med om det när jag var ute och körde. Ringde kundtjänsten och berättade att "Malfunction Indicator Light" börjat lysa och ombads då att köra till närmaste station och att jag skulle hålla nere hastigheten och inte göra några kraftiga accelerationer. När jag kom dit gick jag bara in och visade upp hyreskontraktet och mitt körkort så fick jag en annan bil utan någon kostnad då allt redan var ordnat från kundtjänsten.
Om bilen tvärdör och måste bärgas så sker en av två saker, 1, man kommer ut och bärgar bilen utan kostnad och du får hämta en ny på närmaste station eller 2, man kommer ut och bärgar bilen och man kommer också ut med en ersättningsbil till dig på plats, också detta utan kostnad. Det står i avtalsvillkoren vad som gäller. Prova att läsa dessa innan du gör bort dig på nätet igen.