Ursprungligen postat av Life2
Via jobbet så flyger jag till USA ett par tre gånger varje månad och hyr alltid bil så jag vill påstå att jag har stor erfarenhet. Är också helhetskund.
Är jag dryg för att jag säger som det är, att du snackar skit? Jag arbetar inte för något biluthyrningsföretag.
Du kan upprepa dig om och om igen men det ändrar inte faktumet att du snackar skit för man har aldrig sagt till dig att du måste betala för att få en bil som fungerar. Vet du varför? För att jag själv varit med om det när jag var ute och körde. Ringde kundtjänsten och berättade att "Malfunction Indicator Light" börjat lysa och ombads då att köra till närmaste station och att jag skulle hålla nere hastigheten och inte göra några kraftiga accelerationer. När jag kom dit gick jag bara in och visade upp hyreskontraktet och mitt körkort så fick jag en annan bil utan någon kostnad då allt redan var ordnat från kundtjänsten.
Om bilen tvärdör och måste bärgas så sker en av två saker, 1, man kommer ut och bärgar bilen utan kostnad och du får hämta en ny på närmaste station eller 2, man kommer ut och bärgar bilen och man kommer också ut med en ersättningsbil till dig på plats, också detta utan kostnad. Det står i avtalsvillkoren vad som gäller. Prova att läsa dessa innan du gör bort dig på nätet igen.
Eftersom du är i USA så pass ofta och dessutom är "helhetskund", vad det nu innebär, så borde du även känna till att det är ganska stor skillnad på kundbemötandet mot den som har "platina medlemskap" jämte den som är strökund. Så det kan vara en förklaring.
Tror absolut det finns personer som fått bra bemötande hos dom, dom är så pass stora så något bra gör dom säkert. Men mig kommer dom dock inte behöva se igen. Och jag är tydligen inte ensam.
Jag kan rekommendera alla att ta alla möjliga medlemskort om man tänkt resa runt i USA, och håller man sig till en större kedja så kan man få väldigt bra erbjudanden och förmåner, även om det blivit lite sämre med det senaste åren.