Ursprungligen postat av Kausti
AirBnB hjälper dig om något går fel. Finns inte boendet/han dyker inte upp så får ni pengarna tillbaka. AirBnB har automatiskt skydd mot det. Så det är lugnt på det viset, det enda problemet då är ju att ni eventuellt står utan boende. Men om jag inte missminner mig kan man ringa AirBnB så hjälper dom dig till viss del med det.
Jag skulle bokat det, jag har hyrt boenden många gånger via AirBnB (i Ungern, Italien, Polen, Tyskland med mera) och det har aldrig varit några problem alls.
Läste lite på Airbnbs sida om när man är berrättigad återbetalning och det som gör mig lite osäker är om man måste föra all konversation med värden på Airbnb? Nu har ju jag mailat honom och det kommer vi antagligen fortsätta med så kan det vara så att jag inte är berättigad återbetalning även fast jag betalat via Airbnb men all konversation skedde via mail?
Airbnbs egna support var inte så hjälpsam när jag frågade detta