Ursprungligen postat av beaver_se
Det hela handlar om att bespara och då försvinner servicepersonalen, då får alla lära sig att utföra jobbet själva och med det mer strul på resandet. (Sist strula inläsningen när väskorna skulle vägas och en personal fick ändå komma fram och restarta skärmen vid bandet mm mm..)
Vi ser detta fenomen överallt, istället för trevlig hjälpsam personal som underlättar, ställs man till att göra det mesta själv, dock utan lägre kostnad... Handscanning i butiker,lite personal man kan rådfråga, så gruppen servicepersonal är på väg bort.
Så visst är Thailand trevligt där man inte ens behöver tanka själv utan bara hivar fram kortet. Servicepersonal som ler och underlättar ens dag.
Det vär bara att konstatera att det var bättre förr.
Exakt så är det tyvärr.
Jag försökte belysa detta i tidigare posts men fick dryga kommentarer och närmast påhopp.
Jag har råkat ut för det med att det strulat när man skall checka in via dessa automater.
Åtminstone jag tycker det är en bra start på ens resa när man kommer till flygplatsen och går fram för att checka in och lämna väskorna och möts av en leende fin dam som frågar så glatt:vart skall du resa idag... samt avslutar det hela med: trevlig resa.