Ursprungligen postat av ducktuck
Personalen på flygplatsen var inte alls sammarbetsvilliga. Vi var flera som hade hamnat i samma situation och försökte berätta för dem att ingen av oss behövde VISA. Bl.a. var det en kille som hade kontaktat indiska ambassaden innan och fått svar att han inte behövde VISA. En annan hade åkt genom Indien (under samma förusättningar med antal timmar, inget check-in osv) några veckor innan och inte behövt VISA. Men personalen fullständigt sket i oss.
Flygbolaget visste om att vi alla hade bokade biljetter (med andra flygbolag) som var bokade till ett tredje land.
I så fall bör du åtminstone ha rätt till återbetalning för den delen av resan med det flygbolaget, eftersom du inte fick tjänsten du betalade för. Kanske du även kan få ersättning för de andra flygen av detta flygbolag. Du bör hursomhelst skriva en negativ recension på Trustpilot till att börja med. Om de vägrar att betala ut pengarna för resan till Indien, se till att du dokumenterar dina konversationer med dem och gör en kortreklamation.