2024-06-13, 19:48
Ursprungligen postat av cleolina
Märks det någon skillnad, med tanke på luftgropar et c, att flyga över land eller över hav?

Om man bokar en biljett med t ex SAS eller Finnair, ser man direkt vid bokningstillfället om något annat bolag flyger flygningen? T ex att SAS ”delar” flygningen med andra bolag så man kan hamna i flyg från portugisiskt bolag (för att bara ta ett exempel) fastän det står SAS på biljetten?

Är verkligen alla europeiska bolag lika säkra? Både med tanke på personal, service och underhåll och allmänt säkerhetstänkande?

Har bara flugit en gång på de senaste 15ish åren (jepp, tog tåget dit så inte ens tur och retur), officiellt med anledning av miljön men även med tanke på min stora flygrädsla.
Tittar på videor på youtube från helt vanliga flygningar och mitt hjärta slår snabbare och jag börjar andas snabbare och ytligare bara av detÂ…
Kanske är ”tvungen” att flyga till London i sommar fastän jag egentligen tänkt ta tåg tur och retur.
Är inte glad över detta.

Det brukar stå vilka som kör. Jag sökte lite på en SAS-resa med byte och i ett fall kunde jag läsa Trafikeras av Cityjet och SAS. Ska man åka med en allianskollega så kan flightnumret hamna i en "egen" nummerserie. Om det flygande bolaget kallar flighten 123 så kanske din flight, som säljs av annat bolag, heter 9123. Ett exempel från Landvetter - Paris med Air France:

AF1553Air France
AZ3707
DL8511
G35215
KQ3111
MK9641