2024-06-18, 18:12
cleolina
Ursprungligen postat av Neksnor
Det brukar stå vilka som kör. Jag sökte lite på en SAS-resa med byte och i ett fall kunde jag läsa Trafikeras av Cityjet och SAS. Ska man åka med en allianskollega så kan flightnumret hamna i en "egen" nummerserie. Om det flygande bolaget kallar flighten 123 så kanske din flight, som säljs av annat bolag, heter 9123. Ett exempel från Landvetter - Paris med Air France:


Ursprungligen postat av Jonas1968
Europeiska flygbolag som inte uppfyller säkerhetskraven lär bli av med tillståndet väldigt snabbt. Farliga bolag från t ex Asien och Afrika som inte uppfyller säkerhetskraven brukar inte ens få komma in i europeisk luftrum.


Tack för era svar! ☺️

Det är kanske fördomar från min sida - men litar ändå mer på t ex SAS och Finnair än italienska eller spanska bolagÂ… Och nej, har absolut ingen statistik att underbygga mina fördomar med.

Tror ni det brukar vara mer ”bumpy” att flyga Stockholm - London är om man skulle flyga över europeiskt fastland?