Råkade här om dagen ut för en incident med SJ på en mindre station där två tåg som egentligen avgår vid olika tid från samma spår kom in på två olika spår samma tid för att det ena var sent. Lär väl vara olika åsikter om vems fel det är här inne men upplevde att SJ brast i att informera om spårbyte i tid då det tar en stund, framförallt med barn och packning att ta sig till andra spår.
Fick tag på SJs kundtjänst för att lösa detta men de la direkt skulden på oss som inte var tillräckligt uppmärksamma, och vi skulle tvingas köpa en ny biljett. Så jag rullade hemåt och satte mig och skrev till kundtjänst igen, förklarade situatioen på samma sätt, och då vill de plötsligt erbjuda att flytta över mig till nästa avgång.
Varför är det så olika bedömning och lösningar från SJ beroende på vem man pratar med? Har de inte samma riktlinjer att gå efter eller beror det på vad kundtjänstpersonen är på för humör? Var lika hövlig i båda fallen mot dem i kundtjänst.