Hitta diskussioner med liknande innehåll

Frågor om SAS konkursrisk, bonuspoäng mm /Mod

#1 2012-11-16, 23:20
Gwyllyra
Ja, hur gör ni?
Antar att ngn mer än jag har ett antal Eurobonuspoäng, och kanske fler än jag.
Frågan är, går SAS i konken? Dvs ska man shoppa på Eurobonus-shop, eller ska man chansa på bonusresor senare?
Sedan funderar jag på om ni vet hur det är med Eurobonus och star-alliance, behåller man sina poäng ändå för andra bolag, ngn som vet?
Personligen är jag jäkligt tveksam när det gäller SASŽs framtid, har undvikit bolaget länge pga sunkiga flygplan och snorkig personal.

Hälsningar, Eurobonus ca 100000 poäng :'(
#2 2012-11-16, 23:22
singkalle
Du lär bli av med dom.
#3 2012-11-16, 23:24
Gwyllyra
Ja, inser nog det!
Funderar bara på hur snabbt.
#4 2012-11-16, 23:29
singkalle
Risken är nog stor att dom försvinner direkt . Om dom går i graven. Hade ja varit dej. Så hade ja nog bokat o dragit i väg en sväng. Som de ser ut just nu. så lär de nog tyvärr gå åt skogen med SAS.

Men klart, Dom har ju klarat sej rätt många gånger ur knipan.
#5 2012-11-16, 23:39
Gwyllyra
Jag ska givetvis kolla detta, men SAS ingår ju i kooperation med andra när det gäller bonuspoäng.
Kanske behåller man ändå poängen genom det???
#6 2012-11-16, 23:50
Shiv3r
Du kan ju ringa till SAS kundtjänst och höra dig för, men jag skulle tippa på att du blir av med dem.
#7 2012-11-17, 23:49
misslayla
Jag avvaktar lite och hoppas på att de överlever åtminstone ett halvår till av själviska skäl. Då hinner jag iväg på en redan inbokad julresa samt boka in mig på en bonusresa till en destination dit jag ändå ska iväg till under våren.
#8 2012-11-18, 12:30
Millee
Hej,

Vi är tre personer som för en månad sedan köpte tre biljetter t/r från Arlanda till New York (Newark). Resan är från Arlanda-> Heathrow med SAS och Heathrow-> Newark med Virgin Athletic. Avbeställningsskydd införskaffades vid köp, men jag hittar absolut ingenting på MrJets hemsida om konkurs och avbeställning. Vill ju inte förlora 15k på detta... Vet ni något om MrJet blir skyldiga att fixa en liknande resa eller betalar tillbaka pengarna ifall SAS går i konkurs?

Tack så mycket!
#9 2012-11-18, 12:46
sthlm135
Ursprungligen postat av Millee
Hej,

Vi är tre personer som för en månad sedan köpte tre biljetter t/r från Arlanda till New York (Newark). Resan är från Arlanda-> Heathrow med SAS och Heathrow-> Newark med Virgin Athletic. Avbeställningsskydd införskaffades vid köp, men jag hittar absolut ingenting på MrJets hemsida om konkurs och avbeställning. Vill ju inte förlora 15k på detta... Vet ni något om MrJet blir skyldiga att fixa en liknande resa eller betalar tillbaka pengarna ifall SAS går i konkurs?

Tack så mycket!


Om du har avbetalningsskydd så skare nog gå fint. Men ring o fråga ifl!
#10 2012-11-18, 13:06
sq
Om du köpte resan med kreditkort så borde det lösa sig vid en eventuell konkurs.
#11 2012-11-18, 13:14
Millee
Ursprungligen postat av sthlm135
Om du har avbetalningsskydd så skare nog gå fint. Men ring o fråga ifl!

Tyvärr verkar de inte ha någon kundtjänst nu under helgen, tänkte avbeställa nu i form av e-mail om det inte kommer gå att få pengarna tillbaka vid KK redan nu.
#12 2012-11-18, 13:31
Millee
Ursprungligen postat av sq
Om du köpte resan med kreditkort så borde det lösa sig vid en eventuell konkurs.

Resan är köpt genom ett visa-kort, men inte på kredit! Så hur stora problem verkar jag ha i denna situationen?