SAS har sabbat min väska men det går inte att anmäla.

#1 2022-07-15, 09:31
Itoy
Väskan var pajad när den kom fram, jag anmälde på flygplatsen, fick ett referensnummer och blev hänvisad till register.bagsupport.net där jag måste fylla i formuläret inom 7 dagar.
Jag landade i tisdags och det går inte att nå webbsidan och det går inte att nå dem per telefon, hittade email till bagsupport med jag fick autosvar att tjänsten ligger nere tills vidare.

Sjukt att de där 7 dagarna bara rinner iväg och det är en ganska dyr väska, en Rimowa som jag cashade drygt 11000kr för, fuck SAS.

Nån som är i samma situation?
#2 2022-07-15, 09:34
Kommissarie.Hybris
Helt ärligt tror jag inte du behöver noja.

Så fort deras tjänster är fungerande igen så kontakta dom och förklara läget. Dom kommer hjälpa dig.

Skulle väl vara om dom konkar, då kan du få problem.

Men chilla lugnt tills dess och ta kontakt med supporten när det går, var trevlig, tillmötesgående och förklara din situation så är jag övertygad om att du kommer få hjälp.
#3 2022-07-15, 09:42
HMBPTOLEMAJOW
Det kommer fungera strax igen, annars blir du säkert ersatt.

Men inget kan ersätta hålet i din självkänsla som gör att du behöver väskor för 11 000 spänn, kamrat.
#4 2022-07-15, 10:04
Itoy
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Det kommer fungera strax igen, annars blir du säkert ersatt.

Men inget kan ersätta hålet i din självkänsla som gör att du behöver väskor för 11 000 spänn, kamrat.


Vad menar du, självkänsla? Väskan är bra, nog så
#5 2022-07-15, 10:07
nedboy
Prova att ringa hit och grina lite å se vad de säger:

https://www.flysas.com/en/customer-service/contact/
#6 2022-07-15, 10:07
BlackRockInc
Ursprungligen postat av Itoy
Väskan var pajad när den kom fram, jag anmälde på flygplatsen, fick ett referensnummer och blev hänvisad till register.bagsupport.net där jag måste fylla i formuläret inom 7 dagar.
Jag landade i tisdags och det går inte att nå webbsidan och det går inte att nå dem per telefon, hittade email till bagsupport med jag fick autosvar att tjänsten ligger nere tills vidare.

Sjukt att de där 7 dagarna bara rinner iväg och det är en ganska dyr väska, en Rimowa som jag cashade drygt 11000kr för, fuck SAS.

Nån som är i samma situation?


Du ska vara försiktig med att checka in Rimowa.
Bagagehanterarna älskar att hantera dyra väskor som skit för att jävlas.
#7 2022-07-15, 10:08
Itoy
Ursprungligen postat av nedboy
Prova att ringa hit och grina lite å se vad de säger:

https://www.flysas.com/en/customer-service/contact/


Det tar bara samtal om inställds flighter.
#8 2022-07-15, 10:09
Itoy
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Du ska vara försiktig med att checka in Rimowa.
Bagagehanterarna älskar att hantera dyra väskor som skit för att jävlas.


Det verkar inte bättre
#9 2022-07-15, 10:10
BlackRockInc
Ursprungligen postat av Itoy
Det verkar inte bättre


Vad verkar inte bättre?
#10 2022-07-15, 10:12
Itoy
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Vad verkar inte bättre?


Att bagagehanterarna gillar att sabba lite dyrare väskor typ
#11 2022-07-15, 10:14
BlackRockInc
Ursprungligen postat av Itoy
Att bagagehanterarna gillar att sabba lite dyrare väskor typ


Det gäller att ha en bra reseförsäkring i de här fallen.

Kör du rimowa borde du ha AMEX.
#12 2022-07-15, 10:27
nedboy
Ursprungligen postat av Itoy
Det tar bara samtal om inställds flighter.


Jag ser att de räknar med att telefonkön kan vara upp till 2 timmar just nu också och det funkar ju inte.

Men då tycker jag att du ska göra såhär.

På den sidan du ska skicka in klagan på som inte fungerar just nu. Gå till kontaktformuläret och skriv att eftersom deras sida inte fungerar och du måste göra klagan inom 7 dagar så skriver du via den enda möjliga kontaktväg de erbjuder just nu. Skriv ner relevant info såsom skada på väskan, vilken flight och dina kontaktuppgifter.

Visst, du kommer att få tillbaka ett autosvars meddelande, men du har i alla fall gjort vad du kan inom rimlig tid och du kommer att ha ett datum på det (email-datum) på att de mottagit ditt meddelande.

Du fortsätter att kolla de närmaste 7 dagarna om sidan kommer upp igen. Kolla bara en gång om dagen förslagsvis kvällstid.

Jag misstänker att allt med SAS just nu är kaos. Men detta är mitt förslag över hur du ska göra.