2010-08-06, 23:44
PappasPralin
Ursprungligen postat av ChokDeeKap
Nu är det så att jag bokat med en relativ liten resebyrå (privat)
Har bokat och betalt ,så allt e klart,,

nu e det så att jag vill boka om min hemresa till 2 veckor senare, tar kontakt med Thai airways direkt tänkte jag för att underlätta ,,,
först via telefon men dom vägrar hjälpa mig med detta och hänvisar till att dom inte kan hitta min bokning,, och hänvisar till min resebyrå,,

sedan skickar jag samma förfrågan till huvudkontoret i Thailand likadant där,dom totalvägrar att hjälpa,,,

Någon här som jobbar i resebranchen
Varför kan/vill inte Huvudkontoret på Thai hjälpa,det kan fan inte vara så att dom inte kan
det måste mer vara en policy dom har att resebyråen som man köpte av måste stå för den servicen
Eller?
Går man in på ett service center på Thai i Thailand hjälper dom genast men inte här???????????
Sjukt,,,,,,,,,,,


Det är troligtvis så att resebyrån du bokat genom köpt ett antal biljetter från Thai Airways, men det betyder nödvändigtvis inte att de ännu har bokat in ditt namn, därav anledningen till att Thai själva inte kan hitta din bokning. De flesta resebyråer arbetar så, för att få ned inköpspris, och det är inte konstigt alls. För att boka om bör du kontakta den resebyrå du bokat med, då de kan ha egna regler och villkor avseende ev. av-och ombokningar. Detta är inget Thai kan styra då visserligen skall resa med dem, men faktiskt köpt resan genom resebyrån.