2019-08-06, 19:05
Nochills
Det är så att jag nästa vecka ska få byta projekt helt och hållet eftersom jag inte har klarat av e-post hanteringen. Jag har svarat på fel sätt till kunderna så nu får jag inte fortsätta med detta trots att vi ligger rejält efter med att svara på meddelanden. Det kommer så många olika frågor av skiftande teknisk karaktär att det är omöjligt att vara "kundspecialist". Teamleader påstod från början att det är samma frågor som kommer hela tiden men det tycker jag inte.

Igår tog jag 44 samtal och idag 36 samtal och det känns som att det bara blir tyngre och tyngre frågor om vitvaror. Dessutom så kör Bosch/Siemens med online-kampanjer som tekniskt strular och kunderna blir irriterade då det inte fungerar! Nej, nu får de ta och ordna upp situationen i Stockholm och anställa fler som tar samtal för hur många vill frivilligt flytta hit till Tallinn?

Jag ska istället bli reseadministratör och jobba med att ge råd och hjälpa äldre människor som ska ut och resa så det låter mer spännande.


Vad det gäller det Estniska ID-kortet så är det väldigt sällan som jag själv använder mig av det. Se till att uppdatera det kontinuerligt för annars läses det inte av i kortläsaren!