2022-07-14, 14:02
Sababa
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jo. Tack. Jag tyckte det var vitsigt med att antyda att instrumenten kanske inte är lika väl ägnade somliga piloter o somlig terräng. Men det behövde ju inte handla om norrmän. Det kunde handla om schweizare. Eller skottar. Men erfarna o utbildade trafikpiloter måste ju kunna anpassa sig efter vilka förhållanden som än råder. På marken. Dit man kommer. Man landar inte så ofta i bergen. Och gör man det så ”tar man höjd” för det. Och ska man landa på en räkmacka i Paris så tar man höjd för det.

Det är ju kriminellt slarv från alla parter. Nåt slags psykologiskt spökeri, befarar man. Det ska ju inte va möjligt. Det är ju inte Kalmar flygfält. Och nån cessna.


Ska det aktuella flygbolaget ha råd att ha flygplan parkerade och kunna matcha t.ex. Norweigan som använder bemanningsbolag så måste de kapa kostnader.

Gissar på juniora piloter som behöver flygtimmar och måhända begagnade kärror. Det är såklart spekulation.

Märkligt är som andra mer belästa påpekade. Varför mätte inte piloterna själva höjden med deras egna instrument. Höjdradarn.