Hitta diskussioner med liknande innehåll

Köpte biljetter från Turkish Airlines hur hämta ut dessa?

#1 2010-05-03, 18:34
sigurt
Hej!

Jag köpte 2 st biljetter till mig och tjejen från Turkish Airlines officiella hemsida. Köpet har gått igenom, pengar dragits på kontot osv... Allt är som det ska förutom att jag vet inte hur jag skall få tag i biljetterna. Det är INTE en elektronisk biljett för jag flyger med Tuskish Airlines systerbolag Anadolu Jet som går direkt till Izmir. Därav är det av nån anledning ingen elektronisk biljett.

I bekräftelsemailet som kom så står det såhär
"lease go directly to thy airport sales counter with the credit card used for the payment (If it is a virtual card, please have the related credit card with you) and a valid identification (Passport, driver licence or any official id). If the credit card holder is not the passenger, credit card holder must be present with the passenger(s) at the check-in counter with his/her credit card (used for the payment) and his/her valid identification card. (If it is a virtual card, please have the related credit card with you)."

Och dessutom i mailet har jag fått en "reservation code" Vart jag skall använda den koden vet jag inte.

När jag söker efter ett Turkish Airline kontor här i sthlm så finns det ett och det är ute på arlanda, men planer lyfter en söndagmorgon så det känns ju osäkert om det kontoret är öppet då (i syfte att hämta ut biljetterna) så jag provade ringa. Under hela dagen har jag ringt ett flertal tillfällen men man kommer aldrig fram. Man får göra ett par olika val och sen när man skall bli kopplad till en agent så säger rösten "det är många som ringer just nu var vänlig försök igen senare".

När jag söker på detta nr på eniro så kan folk lämna omdömen precis som på tex pricerunner. Över 21 st har klagat på att dom aldrig svarar och att dom är omöjliga att få tag i. Ända från 2008 tills nu...

Jag blev kopplad till istanbul callcenter?!?!?! och pratade med nån turk hon blev chockad när ja sa att ja ringde från sverige men hon hänvisade ju till det numret jag precis själv hade ringt.

Detta suger hårt!

Nån som varit med om detta eller har nån tanke?

Numret jag ringer är 087977258!
#2 2010-08-04, 16:39
sommar-tjej
hur löste det sig?? har samma problem nu.. :|
#3 2010-08-10, 17:56
sigurt
Ursprungligen postat av sommar-tjej
hur löste det sig?? har samma problem nu.. :|


hıttade ett annat nr som gick tıll malmö. har ınte det tillgangligt just nu för ja e ı turkiet.


men det e som sa att du kan hamta ut biljetterna nar du kommer till flygplatsen. Turkısh airlines ska alltıd ha sın "butik" öppen sa man kan fa ut dessa.

ta med boknıngsnr och vısakortet du betalade med.
#4 2011-01-23, 18:46
MaryCaroline
Att kontakta Turkish Airlines kan ni lycka till med. Många som har klagat på deras service via telefon och mail! Det är svårt att få tag i dem.

Men på Arlanda, där hämtar man biljetterna. Mittemot incheckningen finns flygbolagets egna disk. Jag tror det är där man hämtar ut biljetterna. Jag tror det är bättre att ringa flygplatsen och prata med dem, de borde veta.