Bokade resa med SAS - blev fel på namnet

#1 2010-10-22, 23:19
Chemicalien
Jag bokade en resa med SAS till nästa vecka. På min elektroniska biljett står mitt namn "Sven Anders Svenssonandersson", när det förstås ska vara "Sven Anders Svensson Andersson". Jag är tror inte att det är Jag som skrivit fel (jag kan nämligen stava mitt namn, bevisligen).

Har det någon betydelse? Eller måste jag få dem att korrigera namnet?

Att få namnet bytt till en annan person kostar 300 kr. Att boka en om resan kostar idag 100 kr.
#2 2010-10-22, 23:23
Mo
Ursprungligen postat av Chemicalien
Jag bokade en resa med SAS till nästa vecka. På min elektroniska biljett står mitt namn "Sven Anders Svenssonandersson", när det förstås ska vara "Sven Anders Svensson Andersson". Jag är tror inte att det är Jag som skrivit fel (jag kan nämligen stava mitt namn, bevisligen).

Har det någon betydelse? Eller måste jag få dem att korrigera namnet?

Att få namnet bytt till en annan person kostar 300 kr. Att boka en om resan kostar idag 100 kr.


Vill minnas att jag uppmärksammat detta någon gång och blev orolig men att det visade sig att dubbla efternamn slogs samman av systemet. Kan ha helt fel men ditt inlägg väckte spontant detta minne.
Kan alltså vara så att du inte skrivit fel alls
#3 2010-10-22, 23:25
iakttagaren
Tror att Mo har rätt men kolla med SAS.
#4 2010-10-22, 23:28
NoChecksPlz
kan vara så som ovanstående skriver, ring support för att kolla !
#5 2010-10-22, 23:28
Chemicalien
Reggade ett användarnamn på SAS nyss, som blev helt autoifyllt med korrekta uppgifter (alltså med mellanslag på dubbla efternamn). Så - det är nog lugnt.

När jag kollade alternativen på autoifyllning fanns alltså inte ens alternativet med sammanslagna efternamn, vilket skulle vittna om att det var jag som hade felat vid bokningen av resan.

Att det andra efternamnet hade gemen i initialbokstaven visar att minst 2 fel skulle begåtts. Men det är otroligt...