Betalat för resa men inte fått någon biljett (e-ticket)

#1 2013-12-27, 04:57
Hej!

Köpte en biljett igår från doodle/flygpoolen via flygresor men har fortfarande inte fått någon biljett skickad till eposten. Jag har endast fått en betalningsbekräftelse från doodle med uppgifter om mitt flyg.

Jag tänkte skriva ut mina biljetter via länken som de skickar med betalningsbekräftelsen men så fort jag skriver in mitt bokningsnummer och efternamn så står det att flighten har blivit "cancelled".

Eftersom jag kommer åka med Emirates så ringde jag upp de nyss och de hänvisade mig tillbaka till doodle eftersom de inte hade utfärdat ngn biljett i samband med betalningen.

Nu har jag skickat ett mail till doodle och väntar nu på deras svar men man blir ju lite nojig eftersom mitt flyg går om circa 36timmar.

Jag undrar alltså vad som händer om jag inte får mina biljetter tid, kommer jag få mina pengar tillbaka vid såna fall? Eller ger de mig en ny biljett?

Mvh Zincor
#2 2013-12-27, 05:03
dikken
välkommen till FB

Läs igenom sidans policy och kolla vilka vilkor dom har om biljetter.š
Sen får vi se hure går
#3 2013-12-27, 05:23
Ursprungligen postat av dikken
välkommen till FB

Läs igenom sidans policy och kolla vilka vilkor dom har om biljetter.
Sen får vi se hure går


Såhär står det på hemsidan:

Betalning
Bokningen är inte bindande förrän Doodle har mottagit betalning. Kommer inte betalning Doodle tillhanda i tid avbokas biljetten.

OBS! Vid val av betalsätt ?faktura? eller ?delbetalning? via Klarna så blir bokningen bindande i samband med att du godkänner betalningsvillkoren även om du inte genomfört betalningsöverföringen till Klarna.

Betalningen behöver oftast göras inom 24 timmar efter bokning, oavsett när bokningen görs. Information om sista betaldatum anges i bokningsbekräftelsen. Väljer du att betala biljetterna före detta datum/tidpunkt ställer vi ut biljetterna/e-ticket snarast. När biljetterna/e-ticket är utställda är de helt låsta och kan ej ändras/avbokas. Dessa regler sätts av flygbolagen och inte av Doodle. När betalning kommit Doodle tillhanda skickas eventuella färdhandlingar per post till angiven adress.

Och det har jag gjort men tycker att det är lite konstigt att det står pa checkmytrip.com att flyget e cancelled.
#4 2013-12-27, 07:53
sq
Ring dem istället för att skicka mail.
#5 2013-12-27, 09:16
christery
Ursprungligen postat av sq
Ring dem istället för att skicka mail.


Det går inte:

Varför kan man inte ringa Doodle?

Svar: Vår tjänst är nätbaserad och det är en av orsakerna till att vi kan ha en aggresiv prispolitik så att du sparar pengar. Vår kundtjänst jobbar som vanligt, dock endast via webben. Om ditt ärende behöver telefonkontakt kommer vi att ringa upp dig.
#6 2013-12-27, 09:21
Hur betalade du?

Jag skulle avvakta och se om du får något mail under dagen. Vanlig arbetsdag idag. Om du inte fått någon biljett innan slutet av arbetsdagen så skulle jag boka ny biljett någon annanstans.
Skulle även kontakta mitt kortföretag, (förutsatt att det var så du betalade) och spärra betalningen till doodle.
#7 2013-12-27, 09:27
Länk

Finns en anledning till att dom ligger sist i test som det du hittar i länken. Hoppas det löser sig för dig iaf.
#8 2013-12-27, 10:47
EckiEcki
Ursprungligen postat av Zincor123

Jag undrar alltså vad som händer om jag inte får mina biljetter tid, kommer jag få mina pengar tillbaka vid såna fall? Eller ger de mig en ny biljett?

Mvh Zincor


Kontakta din kortutställare och anmäl att du inte fått en beställd tjänst, och att leverantören inte svarar på kontaktförsök. Då bör du (efter lite krångel) kunna få en kreditering av beloppet.
#9 2013-12-27, 11:10
EvilGuy
"Bokningen är inte bindande förrän Doodle har mottagit betalning. Kommer inte betalning Doodle tillhanda i tid avbokas biljetten."

Gissningsvis är biljetten bara reserverad av Doodle hos flygbolaget, vilken kommer att förfalla om du inte betalar inom 24 timmar. När de fått in betalningen genomför de köpet och du får din biljett.

Köper man direkt (t.ex. via bank-/kreditkort eller PayPal) så har man köpt den, du har rent tekniskt bokat den och de köper den när de fått in pengarna från dig.
De tänker inte köpa en flygbiljett åt någon som inte betalat.. säger väl sig själv?
#10 2013-12-27, 11:16
EckiEcki
Ursprungligen postat av EvilGuy
"Bokningen är inte bindande förrän Doodle har mottagit betalning. Kommer inte betalning Doodle tillhanda i tid avbokas biljetten."


De tänker inte köpa en flygbiljett åt någon som inte betalat.. säger väl sig själv?


TS skriver dock att han mottagit betalningsbekräftelse från Doodle.
#11 2013-12-27, 12:39
sq
Köp direkt från flygbolaget nästa gång så slipper du allt jävla krångel.