Framtidens drömflyg

#1 2014-03-07, 00:21
3dskrivaren
Jag hoppas att de gör planen ljud lösa i framtiden samt har tak de kan öppna och katapult stolar i varje säte så händer det nått är det bara att trycka på en knapp och man skjuter ut sig själv oc h att det fanns fallskärm i alla säten. har de 2 senaste gångerna jag flygit nämligen haft problem med att det skaka och ändå har jag rest en massa sen jag var 6 år
#2 2014-03-07, 00:26
okini2
Typiskt mongo som inte vet hur flygteknik och flygplan fungerar samt inte har en uppfattning om vad som är realistiskt att implementera i flygplan ansedda för transport av passagerare.

ÖHH JA ÖNSKA ALLA FLYGPLAN HAR KATAPULLTER OCH FALLSKÄRMAR FÖR VARJE PASSAGERAR HURR DURRRRRR.

Och hur fan tänkte du dig med ljudlösa motorer? Själv älskar jag ju det ljuvliga ljudet från jetmotorer men jag är ju en flyg enthusiast så självklart fattar jag att de flesta inte tycker om ljudet från motorerna. Men vafan hur ska man ha jetmotorer som inte låter någonting? De nyare flygplanen dock, som till exempel B787 och A350 osv har ju i princip ljudlösa motorer, då de inte hörs in så mycket alls i kabinen och nästan ingenting när flygplanet är i luften.
#3 2014-03-07, 00:43
Hittade en kommande premium economy-stol http://www.sogerma.net/en/our-activities/cabin-interiors/premium-economy.html som beräknas väga 20-25 kg/passagerare.
Vad som verkar vara en modern katapultstol http://www.martin-baker.com/products/ejection-seats/mk17 väger från 36 kg/stol, utan IFE.
Tillkommer vikt för diverse förstärkningar runt öppningsbara luckor i taket och annat. Sedan blir det ett problem, ska varje passagerare kunna avfyra sin stol, vilket kommer ge tryckfall i kabinen, oberoende av andra, eller ska stolarna avfyras gemensamt av besättningen, vilket kräver att man först samlar in de som sitter på dass, om inte dasset har inbyggd fallskärm, och sedan spänner fast alla? Eller någon annan lösning?
#4 2014-03-07, 10:54
Powerless1
Om man vill ha det på ett visst sätt får man vara beredd att betala. Det kostar att ligga på topp, men det är bara att slå till:
http://en.wikipedia.org/wiki/Viper_Aircraft_ViperJet
Alla dina krav är uppfyllda.
#5 2014-03-07, 19:13
3dskrivaren
Ursprungligen postat av Neksnor
Hittade en kommande premium economy-stol http://www.sogerma.net/en/our-activities/cabin-interiors/premium-economy.html som beräknas väga 20-25 kg/passagerare.
Vad som verkar vara en modern katapultstol http://www.martin-baker.com/products/ejection-seats/mk17 väger från 36 kg/stol, utan IFE.
Tillkommer vikt för diverse förstärkningar runt öppningsbara luckor i taket och annat. Sedan blir det ett problem, ska varje passagerare kunna avfyra sin stol, vilket kommer ge tryckfall i kabinen, oberoende av andra, eller ska stolarna avfyras gemensamt av besättningen, vilket kräver att man först samlar in de som sitter på dass, om inte dasset har inbyggd fallskärm, och sedan spänner fast alla? Eller någon annan lösning?

Man har dass i stolarna
#6 2014-03-08, 00:33
Ursprungligen postat av 3dskrivaren
Man har dass i stolarna

Vilket betyder att man får lägga på minst 12 kilo extra/passagerarplats (uppsamlingskärl för avföring samt ledning till centralt lagringskärl, det sistnämnda underlättar tömning), utöver de 15 kilo extra som varje stol väger. Totalt runt 27 kilo extra/passagerare vilket innebär ca dubbelt så tunga stolar som i dagens ekonomiklass eller 8 ton extra vikt i en maskin med 300 platser.
#7 2014-03-08, 15:52
Kaspersky
Ljudlösa flygplan, det finns ju flygplan som är väldigt ljudlösa. Men om man fantiserar vore det härligt med First Class för ett jävligt billigt pris.m