Vems är 3 stycken övergivna 747-200F?

#1 2015-12-09, 07:59
lobstok
"Someone abandoned not one, not two, but three of the massive cargo jets at the Kuala Lumpur International Airport (KLIA) in Malaysia. "

http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/will-the-owner-who-fo...

http://edition.cnn.com/2015/12/08/aviation/malaysia-aviation-airport-aba...

Kan man bringa nå klarhet kring detta?
#2 2015-12-09, 10:20
konstit
Ursprungligen postat av lobstok
"Someone abandoned not one, not two, but three of the massive cargo jets at the Kuala Lumpur International Airport (KLIA) in Malaysia. "

http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/will-the-owner-who-fo...

http://edition.cnn.com/2015/12/08/aviation/malaysia-aviation-airport-aba...

Kan man bringa nå klarhet kring detta?


Här är en av dom...
https://www.planespotters.net/photo/580789/tf-arn-air-atlanta-icelandic-...

Tydligen ett Isländskt bolag. Dom kan förstås ha sålt vidare, men kunde man väl bara fråga dom om till vem ?
http://www.atlanta.is/index.aspx

Nå, jag har inte en aning om hur hur handel med flyplan fungerar...
#3 2015-12-09, 10:29
MrChow
Nu vet jag ingenting om flygplanens ålder och hur många timmar de flugit men finns en gräns då förhållandevis OK plan inte längre är ekonomiskt försvarbara att serva. Har man inte lyckats sälja av planen innan dess brukar de hamna på s.k. aircraft boneyard eller flygplanskyrkogårdar.

Så det kan ju vara något mindre seriöst flygbolag som helt sonika lämnat dem där efter sista flygningen.
#4 2015-12-11, 14:00
Ursprungligen postat av MrChow
Nu vet jag ingenting om flygplanens ålder och hur många timmar de flugit men finns en gräns då förhållandevis OK plan inte längre är ekonomiskt försvarbara att serva. Har man inte lyckats sälja av planen innan dess brukar de hamna på s.k. aircraft boneyard eller flygplanskyrkogårdar.

Så det kan ju vara något mindre seriöst flygbolag som helt sonika lämnat dem där efter sista flygningen.

TF-ARM är i alla fall 35 år, så de andra bör ligga runt där också.