Booking.com oseriösa?

#1 2015-12-14, 07:29
Tompa-123
Hej! Jag bokade ett hotell i NYC för ca två veckor sedan För ska dit nästa år. Men sen hittade jag ett annat hotell och avbokade det första hotellet men sen när jag kollade mitt konto så hade de dragit sex papp....


Sen ringde jag booking.com och frågade om jag skulle få mina pengar tillbaka så sa de att de skulle mejla/ringa hotellet och sen skulle de höra av sig till mig.

Men ingen hörde av sig och jag ringde tillbaka efter två dagar och då sa kundtjänst på Booking "Vi fick precis ett mejl ifrån hotellet och det står att du kommer få tillbaka dina pengar om 15-20 dagar. Vi vidarebefordrar mejlet till dig." Men har inte fått något mejl och ingen svarar när jag försöker ringa kundtjänst. Ljög de för mig? Ska det verkligen behöva ta 15-20 dagar för att få tillbaka pengarna till mitt konto?!? Hur går man vidare? :evilmad:
#2 2015-12-14, 07:36
PatricHbg
För hotell i NYC dras kostnaden ofta direkt vid bokningen, då de har ett högt bokningsläge och är lite "snikna". Jag bokar aldrig hotell som debiterar direkt, det finns alternativ där du betalar vid ankomst. De hotell jag bokar har "kostnadsfri avbokning och betala på hotellet", men ibland drar de en liten summa på kanske 100:- för att se att kortet jag uppgivit är korrekt och giltigt. Vänta max två veckor, sen kontaktar du din bank/kortföretag och förklarar att du felaktigt blivit debiterad. Spara alla bokningsbekräftelser, speciellt den där det står att avbokningen inte kostade dig något. Räkna också med att du får ett mindre belopp tillbaka än vad som drogs, eftersom kursen på dollar kan vara olika på väg ut och på väg in. Testa annars hotels.com nästa gång, där finns det ett större utbud av hotell i NYC som INTE debiterar i förväg. Lycka till!
#3 2015-12-14, 20:28
Nej booking.com är inte oseriösa. Det är viktigt att läsa igenom reglerna för bokningen och spara alla mejl. Att det sedan kan ta någon vecka eller två att få återbetalning får man räkna med.
#4 2015-12-14, 21:58
Rigor Mortis
De är helt OK att boka på men den som bestämmer vilka reklamemail som ska skickas ut verkar ju vara helt jävla störd. När jag på tre dagar fått sex e-mail som alla förklarade för mej att "Så här låga hotellpriser har vi inte haft i Östersund på två dagar...." efter att ha bokat en natt där fick jag nog och avprenumererade nyhetsbrevet. Det var också ett infernaliskt tjat om att "Nu är det bara fyra dagar tills du ska åka till Östersund..."
#5 2015-12-19, 01:17
TinTim
Ursprungligen postat av Tompa-123
Ska det verkligen behöva ta 15-20 dagar för att få tillbaka pengarna till mitt konto?!? Hur går man vidare? :evilmad:


Tyvärr är det inte hotellet eller booking som är slöa där utan bankerna. Swedbank tex tar 10-15 arbetsdagar på sig att släppa pengar till våra kunder när vi gör en återbetalning.
#6 2015-12-21, 05:38
Tompa-123
[QUOTE=TinTim|55758441]Tyvärr är det inte hotellet eller booking som är slöa där utan bankerna. Swedbank tex tar 10-15 arbetsdagar på sig att släppa pengar till våra kunder när vi gör en återbetalning.[/QUOTE


Okej! Börjar bli rätt frustrerande att ligga ute med över sex papp på ett hotell man inte ens ska bo på. )-: . Man klarar ju sig men ändå! 10 dagar idag faktiskt sen avbokningen av hotellet.

Varför tar det sån tid ifrån bankens sida månntro?
#7 2016-02-02, 11:53
LazyBlue
Booking.com är totalt oseriösa. Deras system strulade och gjorde en helt annan bokning åt mig än den jag själv fyllde i.

Jag bokar alltid hotell där jag betalar vid ankomsten till hotellet. Men även där hade bookings system strulat. Så dom drog 20.000 kr för en felaktig bokning och vägrar ge mig pengarna tillbaka.

Dom skyller på att just det hotellet får man inte tillbaka pengar från när man avbeställer samt att det är mitt problem att bevisa att beställningen är felaktig, inte deras.

När jag frågade hur man bevisar det så skrattade dom och da att är jag så jävla dum att jag inte tar screenshot innan jag klickar boka så får jag skylla mig själv.

Så varning strular booking.com så är det ni som kund som får betala. Dom skiter i det.