Någon som har e-mail till Bravofly?

#1 2020-07-24, 10:39
Köpte en resa i februari ner till min far på Mallorca, via Bravofly som resebyråade för Norwegian Air.

Pga Corona så blev ju resan inte av och jag började kolla upp möjligheten för återbetalning. Via Bravofly blev jag hänvisad till Norwegian och jag hörde av mig till dem.

De betalade tillbaka, men pengarna kom inte tillbaka till mitt konto. Detta var den 28:e maj, och jag väntade 3 veckor för att se om pengarna kom.

Efter 3-4 rundor hos både Norwegian och min bank, SEB, så kom vi fram till att det nog är så att i och med att jag betalade via Trustly så har Norwegian betalat tillbaka till Bravofly, då man drar pengarna från sitt bankkonto i Trustly, och det går via Bravoflys kreditkort eller vad det nu är (ett Mastercard som jag inte känner igen iaf).

Nu försöker jag få tag på Bravofly, men båda gångerna jag har rint har man varit i kö i 2 timmar och sen har det bara klickats bort
Är det någon som har en e-post till dem? Jag har sökt på deras hemsida, men hittar ingenting.

Jag har också gjort en ansökan om att SEB, eller rättare sagt Eurocard via SEB, ska ta tillbaka pengarna direkt, men pga Corona är det längre handläggningstid på de ärendena.

Det är inga stora pengar, men det är ändå 1000 kronor som jag gärna vill ha tillbaka. Speciellt nu när Norwegian varit snälla och återbetalat, om än till "fel" mottagare.
#2 2020-07-24, 13:27
Mosinitis
[email]bokningsbekraftelse@bravofly.com[/email]
#3 2020-07-24, 13:36
Ursprungligen postat av Mosinitis
[email]bokningsbekraftelse@bravofly.com[/email]

Tack, får prova där. Väntat på pengarna sen 27e maj eller något. Sulle väldigt gärna vilja ha tillbaka dem >.<

Edit: Nähä, där studsade mailet tillbaka för att mailet inte fanns. Ok, bara att hoppas att Eurocard lyckas få tillbaka pengarna då
#4 2020-08-06, 10:26
Mosinitis
[email]info@budgetair.co.uk[/email]
Denna används vid allmänna frågor. Studsade ej
#5 2020-08-17, 16:08
Ursprungligen postat av Nihenna
Tack, får prova där. Väntat på pengarna sen 27e maj eller något. Sulle väldigt gärna vilja ha tillbaka dem >.<

Edit: Nähä, där studsade mailet tillbaka för att mailet inte fanns. Ok, bara att hoppas att Eurocard lyckas få tillbaka pengarna då


Väntar sen 23 maj från ticket och Norwigean
#6 2020-08-19, 11:43
Ursprungligen postat av Mosinitis
[email]info@budgetair.co.uk[/email]
Denna används vid allmänna frågor. Studsade ej

Det där verkar vara ett helt annat bolag.
Nåja, det får vara läropengar. 1000 är visserligen inga jättesummor, men det hade varit roligt att få tillbaka dem...
#7 2020-08-19, 16:30
Ursprungligen postat av Nihenna
Det där verkar vara ett helt annat bolag.
Nåja, det får vara läropengar. 1000 är visserligen inga jättesummor, men det hade varit roligt att få tillbaka dem...


Hehe, slog just upp Bravofly på Wikipedia:

Bravofly.com is a dishonest organisation with zero accountability and questionable morals. Following the COVID-19 pandemic, Bravofly.com has gone dark, refusing to communicate with any of the thousands of customers they have left stranded in other countries. Despite ongoing sales through the Bravofly.com website, and the parent company being easily contactable, all Bravofly.com phone numbers have been disconnected and there is no other means of communication.

Så lycka till att få pengarna tillbaka... Om du betalade med kreditkort kanske banken kan ersätta dig, hur gick det med den ansökan?

1000 kr är kanske inte värt ansträngningen... men ja, värt att tänka på att boka direkt genom flygbolaget i de fall biljetten finns tillgänglig till samma pris. Med just Norwegian brukar det vara fallet. Dock är det inte alltid så, ofta är biljetter mycket billigare hos resebyråer, eller så säljer de biljetter som inte säljs direkt genom flygbolaget.

Jag har bokat hundratals resor genom åren, säkert 90% genom resebyråer (åtminstone två resor med just Bravofly) och har aldrig råkat ut för den här typen av problem. Så jag personligen skulle inte vara alltför paranoid. Dessutom, i fall det är flygbolaget som går i konkurs kan det tvärtom vara en fördel att ha bokat genom en resebyrå.
#8 2020-08-19, 16:44
Backtrader
Bekanta hade resa bokad med Bravofly. De kommer aldrig få tillbaka några pengar. Avråder starkt från att boka genom de här tveksamma aktörerna. Du sparar oftast någon hundralapp, det är inte mycket pengar och dessutom uppstår ett helvete vid eventuella problem.
#9 2020-08-19, 19:09
Ursprungligen postat av luckylucaz
Hehe, slog just upp Bravofly på Wikipedia:

Bravofly.com is a dishonest organisation with zero accountability and questionable morals. Following the COVID-19 pandemic, Bravofly.com has gone dark, refusing to communicate with any of the thousands of customers they have left stranded in other countries. Despite ongoing sales through the Bravofly.com website, and the parent company being easily contactable, all Bravofly.com phone numbers have been disconnected and there is no other means of communication.

Så lycka till att få pengarna tillbaka... Om du betalade med kreditkort kanske banken kan ersätta dig, hur gick det med den ansökan?

1000 kr är kanske inte värt ansträngningen... men ja, värt att tänka på att boka direkt genom flygbolaget i de fall biljetten finns tillgänglig till samma pris. Med just Norwegian brukar det vara fallet. Dock är det inte alltid så, ofta är biljetter mycket billigare hos resebyråer, eller så säljer de biljetter som inte säljs direkt genom flygbolaget.

Jag har bokat hundratals resor genom åren, säkert 90% genom resebyråer (åtminstone två resor med just Bravofly) och har aldrig råkat ut för den här typen av problem. Så jag personligen skulle inte vara alltför paranoid. Dessutom, i fall det är flygbolaget som går i konkurs kan det tvärtom vara en fördel att ha bokat genom en resebyrå.

Banken kunde inte göra något då jag betalat via tjänsten Trustly, som är en tjänst där de drar pengarna från mitt bankkonto istället för genom en korttransaktion. Sedan, som jag förstod banken, betalade Bravofly Norwegian med sitt egna konto med de pengar som jag då betalat dem.

Så ja, läropengar får det bli
Jag vet inte riktigt vad jag brukar köpa biljetter. Inte riktigt tänkt på det. Jag brukar söka på momondo och sen ta billigast (och smidigast) biljett.
#10 2021-05-10, 12:05
orvaren
Never,ever Bravofly!

Det var inga bekymmer att boka och betala,men att få tillbaka några pengar för inställda flyg,så är det som att pressa brännvin ur en sten!!

Gör vad som helst,utom att anlita Bravofly!

Jag har gjort det till mitt eget uppdrag att se till att de förlorar minst lika mycket som de är skyldiga mig!!
#11 2021-05-10, 12:20
Ursprungligen postat av orvaren
Never,ever Bravofly!

Det var inga bekymmer att boka och betala,men att få tillbaka några pengar för inställda flyg,så är det som att pressa brännvin ur en sten!!

Gör vad som helst,utom att anlita Bravofly!

Jag har gjort det till mitt eget uppdrag att se till att de förlorar minst lika mycket som de är skyldiga mig!!


Det är för jävligt. Samtidigt är det så när man köpt från nån annan än direkt från flygbolaget.
Det går bra så länge inget krånglar. Läropengar.
#12 2022-02-17, 22:48
orvaren
Ursprungligen postat av Nihenna
Köpte en resa i februari ner till min far på Mallorca, via Bravofly som resebyråade för Norwegian Air.

Pga Corona så blev ju resan inte av och jag började kolla upp möjligheten för återbetalning. Via Bravofly blev jag hänvisad till Norwegian och jag hörde av mig till dem.

De betalade tillbaka, men pengarna kom inte tillbaka till mitt konto. Detta var den 28:e maj, och jag väntade 3 veckor för att se om pengarna kom.

Efter 3-4 rundor hos både Norwegian och min bank, SEB, så kom vi fram till att det nog är så att i och med att jag betalade via Trustly så har Norwegian betalat tillbaka till Bravofly, då man drar pengarna från sitt bankkonto i Trustly, och det går via Bravoflys kreditkort eller vad det nu är (ett Mastercard som jag inte känner igen iaf).

Nu försöker jag få tag på Bravofly, men båda gångerna jag har rint har man varit i kö i 2 timmar och sen har det bara klickats bort
Är det någon som har en e-post till dem? Jag har sökt på deras hemsida, men hittar ingenting.

Jag har också gjort en ansökan om att SEB, eller rättare sagt Eurocard via SEB, ska ta tillbaka pengarna direkt, men pga Corona är det längre handläggningstid på de ärendena.

Det är inga stora pengar, men det är ändå 1000 kronor som jag gärna vill ha tillbaka. Speciellt nu när Norwegian varit snälla och återbetalat, om än till "fel" mottagare.

Pissluffarna på Bravofly...
Jag hörde av mig asap till bolaget jag skulle flyga med när det blev inställt.

De hänvisade mig till Bravofly,för det var dit jag hade betalat pengarna.

Bravofly hävdar (som BARN!) att jag hörde av mig till flygbolaget först och DÄRFÖR kan Bravofly inte betala tillbaka mina pengar.

Jävla pissluffare!

Jag ska åka till England igen,kanske i sommar,eller nästa,men jag SIMMAR hellre än anlitar pissluffarna Bravofly!!