Hur viktigt är det att skydda SAS från konkurs?

#25 2021-06-14, 17:51
OlleViero
Ursprungligen postat av HemskeSven
Inrikesflyget kan skötas av privata aktörer, precis som det mesta annat. Men att ge konstgjord andning till olönsamma flygplatser, bolag och andra aktörer är keff. Jag vill liksom inte betala för att Tjottaheiti ska ha en flygplats mitt ute i ödemarken. Det får Tjottaheitiborna göra, om de vill ha nära till flyget.


Du borde läsa lite bättre på hur infrastruktur fungerar och varför man betalar för sådant. Eller varit lite mera vaken under gymnasiestudierna. Eller så kanske man inte förmedlar sådan kunskap på fordonslinjen?
#26 2021-06-15, 13:15
HemskeSven
Ursprungligen postat av OlleViero
Du borde läsa lite bättre på hur infrastruktur fungerar och varför man betalar för sådant. Eller varit lite mera vaken under gymnasiestudierna. Eller så kanske man inte förmedlar sådan kunskap på fordonslinjen?

Vad gulligt. Gå du och slurka lite statlig slang så ses vi i aulan sen.
#27 2022-02-17, 09:53
Limma skinkbit
Sommaren 2007 var SAS-aktien värd över 100 kr, sedan föll den kraftigt under hösten och vintern. De senaste 10 åren har den toppat nånstans kring 8 kronor och när jag skriver detta kostar den 1,17 kr. Det är inte jättebra va? Är det inte dags att släppa taget nu?

Vi flygresenärer lär klara oss utan SAS. Svenska och danska skattebetalare blir nog inte heller ledsna över att slippa subventionera ett olönsamt flygbolag.