Hitta diskussioner med liknande innehåll

KLM till Bangkok?

#13 2005-11-22, 17:50
bricce
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Däremot så suger Amsterdams flygplats balle! Var tvungen att spendera 10 timmar där i en transfer och det fanns inte mycket att göra.

Tur att man själv ska vara där i bara 4 timmar innan flighten till Bangkok.men Holland har ju god öl iaf så det e väl bara att tanka...hehe
#14 2005-11-22, 20:03
Stained
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Däremot så suger Amsterdams flygplats balle! Var tvungen att spendera 10 timmar där i en transfer och det fanns inte mycket att göra.


Skojar du eller? Om Schiphol suger så suger alla Europas flygplatser VÄLDIGT mycket.
#15 2005-11-23, 00:17
Haye
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Däremot så suger Amsterdams flygplats balle! Var tvungen att spendera 10 timmar där i en transfer och det fanns inte mycket att göra.


10 timmar är väl öken på vilken flygplats som helst? Jag tycker Schiphol är en utmärkt flygplats. Väntade 5 timmar där senast jag flög och det var inga problem.

För övrigt flyger jag alltid med KLM till Manilla. Bästa bolag jag flygit med. Senast hade jag enorm tur och hade hela sätesraden för mig själv...Ah, ljuva liv...
#16 2005-11-23, 18:52
dot_
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Däremot så suger Amsterdams flygplats balle! Var tvungen att spendera 10 timmar där i en transfer och det fanns inte mycket att göra.



Word! Men det är relativt smidigt att ta sig in till själva Amsterdam och tillbaka med de där gula tågen.

Har du mer än ca 5 timmars väntan på Shiphol Hinner du lätt med en tripp in till stan. Där kan man både röka gräs, åka kanalbåt och vinka till damerna i fönstren innan det är dags att ta nästa flyg.
#17 2005-11-23, 19:10
dot_
Ursprungligen postat av Österort
Har bokat in mig på en resa till Thailand i januari. Resebolaget är KLM (Sthlm-Amsterdam-Bangkok), men har inte rest med dessa tidigare, så tänkte undra ifall ngn här vet hur servicen é på långdistans och ifall det serveras alkohol på den sträckan?

Tänkte även passa på att undra hur flygplatsen i Amsterdam är, då vi kommer ha lite tid över att spendera där.

Tacksam för svar.



Vilka bolag erbjuder _inte_ fri sponken på sina interkontinentala flygningar!? Jag har aldrig varit med om att en "flag carrier" inte haft fri dricka och jag har testat många, många bolag.

Anyway, jag vet att på KLM är det inga problem så du kan vara lugn. Men däremot ska du akta dig för att flyga KLM till USA. Där samartbetar de nämligen ett eländigt bolag som heter North-West Airlines. Har du otur hamnar du på en NWA flight efter transfer på te.x. JFK och de j*vlarna vill ha hutlöst betalt för varje liten öl de serverar dig!

Men du skulle ju till BKK så det blir KLM hela vägen. Lycka till!
#18 2005-11-24, 12:25
Stained
Ursprungligen postat av dot_
Vilka bolag erbjuder _inte_ fri sponken på sina interkontinentala flygningar!? Jag har aldrig varit med om att en "flag carrier" inte haft fri dricka och jag har testat många, många bolag.

Anyway, jag vet att på KLM är det inga problem så du kan vara lugn. Men däremot ska du akta dig för att flyga KLM till USA. Där samartbetar de nämligen ett eländigt bolag som heter North-West Airlines. Har du otur hamnar du på en NWA flight efter transfer på te.x. JFK och de j*vlarna vill ha hutlöst betalt för varje liten öl de serverar dig!

Men du skulle ju till BKK så det blir KLM hela vägen. Lycka till!


De heter förvörigt Northwest och funkar jävligt bra, speciellt om man flyger via deras hub i Minneapolis. De är förövrigt ett av de få bolag i världen som fortfarande flyger DC-10, härliga flygplan de!
#19 2005-11-25, 10:16
bricce
Ursprungligen postat av Stained
KLM serverar alkohol på intercontinentala flygningar: http://www.klm.com/se_en/econ_class

Flygningen utförs troligen med en Boeing 747-400 som oftast är bekväma i ekonomiklass. Har du riktigt tur så sätter de in en 777 istället.

För övrigt är Schiphol Europas bästa större flygplats.

/Trevlig resa

Såg på deras hemsida att deras Boeing 747-400 är från 1989,vet du något om det?
#20 2005-11-25, 11:12
Stålfarfar
Ursprungligen postat av bricce
Såg på deras hemsida att deras Boeing 747-400 är från 1989,vet du något om det?


Deras första 747-400 levererades då, deras senaste kom 2002. Snittåldern på deras 747-flotta är 11.3 år.
#21 2005-11-25, 11:44
bricce
Ursprungligen postat av Stålfarfar
Deras första 747-400 levererades då, deras senaste kom 2002. Snittåldern på deras 747-flotta är 11.3 år.

VArt hittade du uppgiften om snittåldern på 747:an?
#22 2005-11-25, 12:40
Stålfarfar
Ursprungligen postat av bricce
VArt hittade du uppgiften om snittåldern på 747:an?


airfleets.net
#23 2005-11-25, 16:52
bricce
Ursprungligen postat av Stålfarfar

Jag ser att 747-Planet till Bangkok(den heter ju Bangkok och jag antar att det är den som flyger dit)är från 1989.Den är med andra ord äldst i flottan.Men jag antar att den är renoverad och så under åren......Är det någon här som flygit med detta plan till just bangkok??
#24 2005-11-25, 21:00
Stålfarfar
Ursprungligen postat av bricce
Jag ser att 747-Planet till Bangkok(den heter ju Bangkok och jag antar att det är den som flyger dit)är från 1989.Den är med andra ord äldst i flottan.Men jag antar att den är renoverad och så under åren......Är det någon här som flygit med detta plan till just bangkok??


Flygplanen är döpta efter diverse städer runt jorden. Namnet på flygplanet har inget som helst samband med destinationen, det är flygets motsvarighet till att döpa båtar. KLM:s 747:a "Bangkok" är lika mycket i t ex Mexico City som deras 747:a som heter "Mexico City" är i Bangkok.

KLM:s 747-flotta underhålls regelbundet efter fasta intervaller, denna jumbo byggd 1989 är garanterat i bättre skick än vilken bil av 2005 års modell som helst. Vill du veta mer om hur flygplan underhålls och hur säkerheten i flyget funkar så kan jag rekommendera denna tråd där jag och några andra håller låda om ämnet.

Fler frågor, ställ gärna via PM eller här i tråden eller nån annanstans!