Ursprungligen postat av Itoy
Väskan var pajad när den kom fram, jag anmälde på flygplatsen, fick ett referensnummer och blev hänvisad till
register.bagsupport.net där jag måste fylla i formuläret inom 7 dagar.
Jag landade i tisdags och det går inte att nå webbsidan och det går inte att nå dem per telefon, hittade email till bagsupport med jag fick autosvar att tjänsten ligger nere tills vidare.
Sjukt att de där 7 dagarna bara rinner iväg och det är en ganska dyr väska, en Rimowa som jag cashade drygt 11000kr för, fuck SAS.
Nån som är i samma situation?
Vad säger hemförsäkringen? Hur har den gått sönder? Ibland har dyrare väskor lagats med original reservdelar.
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Du ska vara försiktig med att checka in Rimowa.
Bagagehanterarna älskar att hantera dyra väskor som skit för att jävlas.
Alla väskor behandlas lika förutom dom med heavy-tag, dessa as skickas i backen ett par gånger extra.
Skillnaden är att dyrare väskor går inte sönder på samma sätt som billigt skit från rusta.
Ursprungligen postat av Itoy
Att bagagehanterarna gillar att sabba lite dyrare väskor typ
Nej då, jag älskade att sabba speciellt hjulen på billiga väskor. Dom dyrare är byggda för att klara av fall från höga höjder osv.