SAS har sabbat min väska men det går inte att anmäla.

#13 2022-07-15, 10:34
Itoy
Ursprungligen postat av nedboy
Jag ser att de räknar med att telefonkön kan vara upp till 2 timmar just nu också och det funkar ju inte.

Men då tycker jag att du ska göra såhär.

På den sidan du ska skicka in klagan på som inte fungerar just nu. Gå till kontaktformuläret och skriv att eftersom deras sida inte fungerar och du måste göra klagan inom 7 dagar så skriver du via den enda möjliga kontaktväg de erbjuder just nu. Skriv ner relevant info såsom skada på väskan, vilken flight och dina kontaktuppgifter.

Visst, du kommer att få tillbaka ett autosvars meddelande, men du har i alla fall gjort vad du kan inom rimlig tid och du kommer att ha ett datum på det (email-datum) på att de mottagit ditt meddelande.

Du fortsätter att kolla de närmaste 7 dagarna om sidan kommer upp igen. Kolla bara en gång om dagen förslagsvis kvällstid.

Jag misstänker att allt med SAS just nu är kaos. Men detta är mitt förslag över hur du ska göra.


Så för det bli, tack
#14 2022-07-15, 11:35
NollFemNollFem
Ursprungligen postat av Itoy
Väskan var pajad när den kom fram, jag anmälde på flygplatsen, fick ett referensnummer och blev hänvisad till register.bagsupport.net där jag måste fylla i formuläret inom 7 dagar.
Jag landade i tisdags och det går inte att nå webbsidan och det går inte att nå dem per telefon, hittade email till bagsupport med jag fick autosvar att tjänsten ligger nere tills vidare.

Sjukt att de där 7 dagarna bara rinner iväg och det är en ganska dyr väska, en Rimowa som jag cashade drygt 11000kr för, fuck SAS.

Nån som är i samma situation?
Om du redan fått voucherkod (lite oklart om det är det du avser med referensnummer) kan du gå direkt till https://www.bagsupport.net/sv/login
#15 2022-07-15, 12:35
Itoy
Ursprungligen postat av NollFemNollFem
Om du redan fått voucherkod (lite oklart om det är det du avser med referensnummer) kan du gå direkt till https://www.bagsupport.net/sv/login


Nope, det är den jag inte kan få
#16 2022-07-15, 13:12
kissfittan
SAS förstörde min väska en gång jag pratade med dem och fick följa med till utrymme och välja ut en väska som var mycket finare.
#17 2022-07-15, 13:36
Grim.Fandango
Ursprungligen postat av Itoy
Väskan var pajad när den kom fram, jag anmälde på flygplatsen, fick ett referensnummer och blev hänvisad till register.bagsupport.net där jag måste fylla i formuläret inom 7 dagar.
Jag landade i tisdags och det går inte att nå webbsidan och det går inte att nå dem per telefon, hittade email till bagsupport med jag fick autosvar att tjänsten ligger nere tills vidare.

Sjukt att de där 7 dagarna bara rinner iväg och det är en ganska dyr väska, en Rimowa som jag cashade drygt 11000kr för, fuck SAS.

Nån som är i samma situation?


Vad säger hemförsäkringen? Hur har den gått sönder? Ibland har dyrare väskor lagats med original reservdelar.

Ursprungligen postat av BlackRockInc
Du ska vara försiktig med att checka in Rimowa.
Bagagehanterarna älskar att hantera dyra väskor som skit för att jävlas.


Alla väskor behandlas lika förutom dom med heavy-tag, dessa as skickas i backen ett par gånger extra.
Skillnaden är att dyrare väskor går inte sönder på samma sätt som billigt skit från rusta.

Ursprungligen postat av Itoy
Att bagagehanterarna gillar att sabba lite dyrare väskor typ


Nej då, jag älskade att sabba speciellt hjulen på billiga väskor. Dom dyrare är byggda för att klara av fall från höga höjder osv.
#18 2022-07-15, 16:18
feemaxxx
Ursprungligen postat av Itoy
Väskan var pajad när den kom fram, jag anmälde på flygplatsen, fick ett referensnummer och blev hänvisad till register.bagsupport.net där jag måste fylla i formuläret inom 7 dagar.
Jag landade i tisdags och det går inte att nå webbsidan och det går inte att nå dem per telefon, hittade email till bagsupport med jag fick autosvar att tjänsten ligger nere tills vidare.

Sjukt att de där 7 dagarna bara rinner iväg och det är en ganska dyr väska, en Rimowa som jag cashade drygt 11000kr för, fuck SAS.

Nån som är i samma situation?


Om det är hjulen som är trasiga kan du eventuellt vända dig direkt till Rimowa- så kanske de skickar nya (gjorde min polare två gånger, men iafs så bor denne i Tyskland).
#19 2022-07-15, 20:26
Riddarhuset
Ursprungligen postat av Itoy

Nån som är i samma situation?

Gå till din närmaste Accent-butik och ta med dig PIR-rapporten samt din trasiga resväska. Om du har kvar kvitto eller kontoutdrag på din resväska är det bra om du tar med det (oavsett om du köpt din väska hos oss eller ej. Det underlättar värderingen). Kvitto är dock inget krav. Hitta din
#20 2022-07-15, 22:30
Itoy
Åh, jag får kolla upp det
#21 2022-07-15, 22:31
Itoy
Ursprungligen postat av feemaxxx
Om det är hjulen som är trasiga kan du eventuellt vända dig direkt till Rimowa- så kanske de skickar nya (gjorde min polare två gånger, men iafs så bor denne i Tyskland).



Det är låser, spännet
#22 2022-08-05, 10:28
Itoy
Sas de där klåparna har inte gått att få tag på men mitt försäkringsbolag ersatte 60% av värdet som en ny väska kostar så helt ok. ändå.
#23 2022-09-13, 13:16
Itoy
Fittsas håller sig undan, jävla klåpare. De hänvisar till olika numer och olika mailformrulär men inget svar någonstans.
Aldrig mer SAS!
#24 2022-09-13, 13:54
george.sthlm
Ursprungligen postat av Itoy
Det är låser, spännet


Inte ens Rimowa klarar hur många resor som helst.
Dom slits dom med, så hur gammal var väskan ?

Om du gillar Rimowa så kolla in Haliburton,
det är den väskan som hållit längst i min ägo.