Hitta diskussioner med liknande innehåll

SAS kör lågpris GBG-London

#49 2004-12-08, 19:05
iommi
sicket elände, jag som bokat med ryanair och får åka till sketna stantead...
#50 2004-12-08, 21:04
Air Express
Nähä, så varför har jag och andra sett Snowflake-målade flygplan på t ex Heathrow, Frankfurt och Amsterdam? Kolla registreringarna i KKVAD eller TD117 om du inte tror mig.


Kanske inte hade något annat val?

Det har gjorts förändringar inuti flygplanen. Bl a har man installerat ugnar och annat som behövs för de längre flygningar som dessa individer gör.


Dom Boeing 737-800 som snowflake använde från början hade euro-config, där fanns redan ugnar. Nu vet jag inte exakt men resten av den "förändrade inredningen" består väl av nya "Safety-on-board-cards", nya "headcovers" där det stod snowflake på och iläggande av en meny där flighternas serveringsutbud presenterades.

Dom Boeing MD-80 som kom att användas senare borde också ha haft ugnar.

Dessutom tar man inte bara in flygplan över natten, de är slingade och planerade för underhållsstopp ett bra tag i förväg.


Helt riktigt.

Därför att det är ett egennamn och de stavas ALLTID med stor bokstav, oavsett vad företaget tycker.


Ja, det är helt riktigt. Men om ett företag skriver själva med liten bokstav i början så tänker inte jag envisas med att skriva stor bokstav.

Skriver du oneworld när du nämner BA:s allians också?


Oftast.

Då borde du inse skillnaden mellan bruket av korrekta språkregler och logotypstavning.


Jag förstår skillnaden, läs ovan.

Så någonting som är byggt t ex 1954 byter helt plötsligt namn?


Tydligen.

Skulle du döpa om din Saab 9-5 om Volvo köpte Saab, så den då heter Volvo 9-5 även om den byggdes och konstruerades före övertagandet?


Vet inte riktigt, men det officiella namnet är ändå det.

Påstår du att det är rätt att säga att Boeing byggde DC-3?


Nej, inte att dom byggde (menar du konstruerade?) den. Däremot så anser jag att den heter Boeing DC-3 om Boeing "bytte" namn på den. Lät dom den vara orörd så anser jag att det är fel.

Denna diskussion är lika meningslös som debatterna du drar igång på G-kraft


Okej, då vet jag det. Behöver jag påpeka att du inte måste läsa dom?

än en gång konstaterar jag att du egentligen inte bryr dig om korrekt språkbruk ö h t, du säger bara som marknadsavdelningarna vill att det ska heta. Oavsett hur uppåt väggarna det än är.


Okej, då vet jag det också.

Tycker också denna diskussion börjar bli lite uttjatad.

Varför ska det vara så svårt för vissa här att erkänna att Ryanair bara är skit?


För att alla inte tycker det?

sicket elände, jag som bokat med ryanair och får åka till sketna stantead...


Stackars dig.

En kollega som pendlar påstog att snowflake har irrationella avgångstider på rutten Gbg-London? Stämmer det?


Nej, det gör det inte. Avgångar från Göteborg vid 07,00 och runt 16,30. Avgångarna från London finns vid runt 09,30 och en avgång runt 19,00. Det ända klagomålet jag hört är att man saknar en avgång mitt på dagen. Fast din kollega kanske inte tycker tiderna passar honom/henne.
#51 2004-12-14, 00:14
Du vet!
Jobbar själv på arlanda och jag skiter i vilken färg det är på planen då arbetsuppgiften är lossa bagage och kuk frakt.... Jobbar natt om någon annan gör d??
#52 2004-12-14, 14:23
tobes
Ursprungligen postat av Klevis
Varför ska det vara så svårt för vissa här att erkänna att Ryanair bara är skit?


För att de inte är det?

Man får ju givetvis vad man betalar för, och man ska inte heller förvänta sig mer på Ryanair än vad man betalar för. Självklart är servicen sämre och man far till sämre placerade flygplatser, men det är ju därför man betalar lägre pris också. Vill du ha bra service och flyga till mer centralt belägna flygplatser får du ju ta och betala lite mer också.
#53 2004-12-14, 15:29
Petter Utas
Ursprungligen postat av Klevis
Varför ska det vara så svårt för vissa här att erkänna att Ryanair bara är skit?


Inte alls, de transporterar dig från punkt A-B billigast möjligt.

Det man inte skall glömma är att de som åker billigt med SAS till London nuförtiden gör det tack vare att lågprisbolagen pressat priserna, det var inte länge sedan det var omöjligt att flyga till London under 5000 kr.

Lågprisbolagen kommer att svara för 70% av alla flygningar inom Europa inom loppet av några år läste jag någonstans..
#54 2004-12-14, 21:31
men endå så har 3 bolag gått i KK dom senaste månaderna.

http://www.flygtorget.se/nyheter/nyhetsdetaljer.asp?ID=2752&KatID=1

Visst man kan ju pressa priserna men hur mycket?

SAS Braathens har ju fått granskande ögon på sig i norge för att dom har flygit någon sträcka för billigt och den konkurerande bolaget har gått i KK.
Engligt norskamyndigheter skalla SAS betala böter pga detta.
Tycker det låter konstigt med tanke på alla lågprisbolag som flyger kors och tvärs.
#55 2004-12-14, 21:41
RigorMortis
Ursprungligen postat av spoon
men endå så har 3 bolag gått i KK dom senaste månaderna.

http://www.flygtorget.se/nyheter/nyhetsdetaljer.asp?ID=2752&KatID=1

Visst man kan ju pressa priserna men hur mycket?

SAS Braathens har ju fått granskande ögon på sig i norge för att dom har flygit någon sträcka för billigt och den konkurerande bolaget har gått i KK.
Engligt norskamyndigheter skalla SAS betala böter pga detta.
Tycker det låter konstigt med tanke på alla lågprisbolag som flyger kors och tvärs.

Egentligen är det inte så konstigt. Billigast på den aktuella sträckan vinner. Givetvis blir det ju lite snett om stora bolagen tillfällligt dumpar priserna för att manövrera ut konkurrenten. De billigare bolagen kommer ändå dra det längsta strået i längden tror jag.